Insändare om uteblivna besök psykiatrin

Mer
5 år 2 månader sedan #1129023 av Richard
Jag håller absolut inte med om det som står i insändaren!

Vet den här "Saule" vad det kostar med uteblivna besök? Vet denne hur många som står i kön till psykiatrin? Det är många som får vänta månader innan de får tid! Som inte får vård p.g.a. att tiden går åt till andra patienter varav en fjärdedel uteblir. Folk har tagit livet av sig för att de inte hunnit få hjälp av psykiatrin!

Då ska man givetvis komma om man har fått tid. Det är mänskligt att glömma, men man får en kallelse i god tid via posten, här i Skåne får vi en SMS-påminnelse 2 dagar innan o tiden står på Mina Vårdkontakter. Nej, höj uteblivningsavgiften, subventionera den inte, låt den uteblivna betala vad det kostar med en överläkare i 45 minuter.

Är det allvarligt, att folk är så sjuka att de inte kan passa en tid o måste ha hjälp, så ta handräckning av polisen till LPT!

Bryr man sig inte, så ska man sättas längst bak i kön!

Fan, jag blev förbannad av artikeln!
Mer
5 år 2 månader sedan #1129066 av Amandara
I min region kostar läkarbesök lika mycket som besök goss alla andra vårdkategorier. 250 kr. Tycker det är dyrt för en ssk.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129068 av Nissegossen
Injektioner är bäst, där träffar man en ssk var 14de dag som ser en och ger injektionen vederbörande ser direkt hur man mår och är det dåligt ställt med patienten kan patienten omhändertas omgående. De som får injektioner har färre dagar inlagda vilket med råge betalar injektioner med medicin direkt.

Det ger också ett mindre lidande hos aktuell patient samt mindre självmordsrisk då patienten får en psykos och begår sus ide ring

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1129102 av Modesty
Richard, nu kände jag mig också lite arg på de som inte kommer.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129107 av Geta
Köerna till psykiatrin skulle inte behöva bli så långa om inte så många patienter uteblev från förbokade besök.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129211 av Admin1

MsTibbs skrev: I Värmland finns sms-påminnelser ett dygn före på både psykiatrin och hab.

Har du gjort reportage om det?