Upptäck Skåne

Mer
5 år 1 månad sedan #1137546 av Nissegossen
Vill du utforska badorten Torekov, där Solsidan-filmen utspelar sig, och andra härliga platser i västra Skåne?

Liselotte Fritz, aktuell med boken Kullabygden och Bjärehalvön – utflykter, strandhugg och andra guldkorn, tipsar om upplevelser du inte vill gå miste om i trakten.
www.expressen.se/allt-om-resor/resmal/eu...igt-liselotte-fritz/

Ja, även ni som bor där kan ha behållning av detta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1137559 av Geta
Svar från Geta i ämnet Upptäck Skåne
Skåne är väldigt vackert och spännande!
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1137572 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Upptäck Skåne
Minns mest de böljande rapsfälten, åkrar med vete med blommande vallmo i.
Trillingarna på gården där mormor bodde är bara ett par år äldre än mig, hoppas att alla lever ännu

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1137649 av Richard
Svar från Richard i ämnet Upptäck Skåne
Jag trivs väldigt bra här i Ängelholm, som ligger mellan Kullahalvön o Bjärehalvön. Jag är född i Höganäs på Kullahalvön, när jag var 3 år flyttade vi till Magnarp, Vejbystrand på Bjärehalvön. Där växte jag upp. 1996 flyttade jag o pappa in till Ängelholm. Sen, av nån anledning hamnade jag i värsta området i Helsingborg i mindre än ett år... Sen flyttade jag tillbaka till Ängelholm o har bott på samma ställe sedan 2000.

På Bjäre finns många badplatser, cyklar ibland ut till Magnarp o Vejbystrand. En gång träffade vi på Hugh Grant som bor i Torekov. Där är det svindyrt att bo! Båstad är rätt fint också.

Jag är med i Allerums golfklubb på Kullahalvön, där vi spelar.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Richard.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137650 av Geta
Svar från Geta i ämnet Upptäck Skåne
Allerum, är det där man gör ost?
Mer
5 år 1 månad sedan #1137651 av Miika
Svar från Miika i ämnet Upptäck Skåne
Vad häftigt att stöta på Hugh Grant!