Josefin Nilsson

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 4 veckor sedan #1138392 av Cosmos
Josefin Nilsson skapades av Cosmos
Josefin Nilsson var frontfigur i Ainbusk Singers och en fantastisk sångerska. Hennes röst av så plågad och intensiv att den kändes som rakblad i sömmarna. Hela hennes hjärta var blottat. Nu har SVT play lagt in en film om henne och hur hennes svåra liv blev ännu svårare p g a en misshandlande pojkvän. Han förstörde ryggen på henne så att den aldrig läkte trots operationer. Hon gick på stora doser smärtstillande och förmodligen var det dessa som tog livet av henne.

Här finns den otroligt rörande filmen om hennes liv och det är hennes älskade syster som berättar. Denna har också mått förfärligt dåligt i perioder.

www.svtplay.se/
Mer
5 år 4 veckor sedan #1138393 av Miika
Svar från Miika i ämnet Josefin Nilsson
Vad tragiskt!
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 3 veckor sedan #1138508 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Josefin Nilsson
Ja, hon blev bara 46 år. Hennes död väckte inte några stora rubriker, vet ej varför. Hennes röst var unik liksom hennes personlighet. Hon var ett bevis på att skörhet inte överlever livets tuffa villkor.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1138512 av memphis
Svar från memphis i ämnet Josefin Nilsson
jag kommer inte ihåg henne så mycket annat än att hon sjöng och hon var snygg. Hon brukade ha klänning på sig och hade snygga brunbrända ben. Hon blev väl lite av en stilikon. Hon hade en egen stil.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1138515 av Geta
Svar från Geta i ämnet Josefin Nilsson
Det blev tyst om Ainbusk Singers, när hon dog.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 3 veckor sedan #1138518 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Josefin Nilsson
I filmen får vi veta att hon var för mycket av allt. Hon pratade högt och mycket och hon skrattade helt ohämmat och högt vilket inte är OK för en kvinna. Eftersom jag själv låter likadant är det intressant att se hur hennes omgivning reagerade. Många tycker att jag är för mycket, upplever ibland att speciellt män tycker illa om det.