Fokus på individen – framtidens melodi inom psykiatrisk behandling

  • 1Dave
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • At your service!
Mer
Mer
5 år 1 vecka sedan #1143839 av Geta
Då är det motsatsen till standardbehandling.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1143908 av Admin1
DSM 5 diagnosen för schizofreni är individualiserad kan man säga. Symptomen skall uppskattas för 8 symptomkomplex.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1143939 av Nissegossen
Vi de flesta här uppfyller nog alla kraven. Annars hade vi inte haft med psykiatrin att göra, då hade vi ansetts som friska.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 vecka sedan #1143953 av memphis
Den psykiatri jag har kontakt med är så långt från fokus på individen man bara kan komma. De har fokus på sig själva/ personalen.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1144000 av Amandara
Min kp har en lätt patient - mig. Jag är skötsam och ordningsam och har koll på mitt liv. Han kan inte behöva anstränga sig värst mycket. Ändå skällde han ut mig när jag var deprimerad och hade panikångest och ångest. De gör allt för mig så han och jag ska inte kritisera...Jag hade bara nyanserat två mail att jag tyckte läkaren kunde höja min antidepressiva medicin och att jag ville ha sjukintyg till Friskis. Det gick flera veckor. Jag tyckte det var dåligt. Det tålde han inte.... Det står i journalen att jag är en välskött patient.... Jag sköter väl mig själv! Det är inte deras förtjänst mer än att de ger mig mediciner. Mycket bättre verkan har målarverksamheten och träffpunkterna. De betyder något på allvar för folk. Jävla arsle till kp....Jag är jävligt besviken på honom - hur smidigt ska de ha det? All kunskap som jag har om psykiatri har jag sökt själv.