Uppdrag granskning

Mer
5 år 1 vecka sedan #1143785 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Uppdrag granskning
De största misstagen man gjorde när mentalsjukhusen stängdes var att lägga ansvaret på kommunerna. Dessa har och har aldrig haft någon expertis som kan ersätta vården. Man vet helt enkelt inte vad man sysslar med.

Tilläggas kan också göras om att det faktiskt var ett stort misstag att slakta hela den psykiatriska slutenvården vilket man faktiskt gjorde. Själv har jag erfarenhet av båda världarna och minns hur fruktansvärt illa behandlad jag blev av kommunen. Slutenvården i landstingets regi var helt ok efter den tidens behov.
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1143786 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Uppdrag granskning
Jag fattar lipsillen! Nu är du tvivlar på om det verkligen var det rätta vem vet du hade kanske fåttett värdigt liv ändå trots mentaltition så vad lipsillen du om.

Bara berätta vem du är precis som oss alla andra så spärrar dom nog in dig lämna bara ditt CV
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1143826 av krokus
Svar från krokus i ämnet Uppdrag granskning
zoegas,
Tack! Får ta och titta på detta avsnitt också. :)
Mer
5 år 1 vecka sedan #1143831 av Geta
Svar från Geta i ämnet Uppdrag granskning
När jag sökte kommunen, blev jag hänvisad till kyrkan.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1143878 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Uppdrag granskning
Budskapet var väl att psykiatrin skall vårda både missbruk och samtidig psykisk sjukdom. Det kanske inte blir så mycket bättre för i videona med framstående amerikanska psykiatrer sa de att det finns inga bra behandlingar vid missbruk och schizofreni. Då det som återstår är inlåsning men det blir dyrt.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1143879 av Geta
Svar från Geta i ämnet Uppdrag granskning
Då behöver det inrättas särskilda avdelningar i psykiatrin. Att blandas med missbrukare som schizofren, blir inte roligt.
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Geta.