KD

Mer
5 år 6 dagar sedan - 5 år 6 dagar sedan #1144739 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet KD
Nej tro mig jag har hatat KD sen jag var 8 år gammal. Cosmos; www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--...osmarta-matval2/kott
Last edit: 5 år 6 dagar sedan by Recard2016.
Mer
5 år 6 dagar sedan #1144746 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet KD
Flyget som nu är belagt med skatt eftersom det sägs att klimatverkan är så stor. I själva verket står flyget för bara 1,4 procent av världens alla koldioxidutsläpp, bilar och transporter för 72 procent.

pergrankvist.se/texter/2018/01/27/fakta-...ygets-klimatpaverkan
www.dagensarena.se/innehall/sant-och-falskt-om-flygets-utslapp/

Lite andra siffror när det gäller Sverige:
www.hallakonsument.se/miljo-och-hallbarh...trafikslag-klimatet/

Klimatutsläpp är en komplex fråga som idag inte går att få en rätsida på.
Mer
5 år 6 dagar sedan #1144750 av björk
Svar från björk i ämnet KD

Geta skrev: KD hatas för att det rusar i väljarundersökningarna.




Jag tror att kosmos består i segment.
Uppdelade på horisontella tårt bitar.
Dimensioner på ngt vänster.

Att avleda och inleda i irrlära istället för att inandas en nypa lyft.

Det strider mot sin mångfacetterade natur hur det är grund funtat är det ödets ironi

Folk vill inte bejaka de horisontella dimensioner allt som i grund och botten atmosfären består i men med påspaklade namn typ begrepp.

Eddie meduza gör ju lite parodi på de o nämner Mats Olsson på Expressen.

Ett följdriktigt omöjlighet scenario som många i den falangen ter sig till och ideologi att leva efter.

Epilog..

Mats Olsson på Expressen är har det ett vitalt värde när det kommer till universum skillnad är att han gör det med glimten i ögat att han uppmanar andra man använder sig själv som verktyg som är vinklat efter högre ändamål. Ett syfte anordnat efter högra ändamål.

Det hela är sublimt kan man säga trots att jorden o dess hemligheter låg avlägset då. Så skämtar han så vidsynt om det då....

Och precis som det hade substans men säger det med röst som inte tål att sägas emot det är det jag säger han använder sej själv som verktyg för att folk ska tolka och tänka själva han formligen serverar ostronen på restaurangen utan ens av att va utbildad och det är mer än vad man kan kräva.
Mer
5 år 4 dagar sedan #1145298 av Richard
Svar från Richard i ämnet KD
Allt som inte är rödgrönt kallas för "hat" av vänstern o medierna...
Mer
5 år 4 dagar sedan #1145300 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet KD
"Flygets klimatpåverkan är oproportionerligt stor
För att minska risken för stora, irreversibla klimatförändringar får var och en av oss svenskar inte släppa ut mer än ett ton växthusgaser enligt Naturskyddsföreningen på sikt. Det är den mängd utsläpp planeten kan absorbera per person varje år. Idag ligger vi strax över tio ton per person och år. Enligt WWF ska vi ner under fyra ton växthusgaser 2030. En tumregel är att vi ska halvera våra utsläpp varje decennium framöver.

En resa till New York genererar ungefär 2,5 ton utsläpp (jag utgår från ARN-JFK tur och retur och använder ett genomsnitt av Climate Care, Carbon Footprint Calculator och Tricoronas beräkningar). En resa över Atlanten förbrukar alltså en två tredjedelar av årsbudgeten på 4 ton som WWF anger att vi måste hålla oss inom 2030. En lång resa med flyg är därmed den enskilt mest klimatpåverkande aktivitet vi kan företa oss, sett till mängd utsläpp på kort tid." - medium.com/vadvivet/fakta-om-flygets-kli...åverkan-9dc687008c2e

Tycker för övrigt det är nåt av det mest oansvariga man kan göra o förneka klimatförändringarna bara för att man vill va "bekväm" o inte inse sanningen o leva "som vanligt". DU RISKERAR HELA PLANETEN VI LEVER PÅ OCH DINA BARNS FRAMTID! Tycker ärligt talat inte det är ok längre.
Mer
5 år 4 dagar sedan #1145307 av memphis
Svar från memphis i ämnet KD
:klappa håller med ovanstående talare. Det är bara bekvämlighet.