Fyra svenskar tar livet av sig varje dag (Aftonbladet)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
4 år 11 månader sedan #1146613 av Geta
Mer
4 år 11 månader sedan #1146656 av Nissegossen
Geta hans blogg har jag dragit upp på ang hur mycket att självmord kostar
alfredskogberg.wordpress.com/page/4/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1146731 av Amandara
Vadå vad ett självmord kostar....det kostar väl inte mer än för varje annan död människa. Det är knappast ett argument som biter för att inte ta livet av sig.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
4 år 11 månader sedan #1146733 av Geta
Ett självmord kostar känslomässigt för de närmaste. Annars kan det vara en ren förtjänst för samhället.
Mer
4 år 11 månader sedan #1146742 av Amandara
Det är tufft för de närmaste. Ett stort svart hål öppnar sig. Min mormor tog livet av sig. Det var jäkligt creepy. Att man kan liksom. Att det går att göra så.
Mer
4 år 11 månader sedan #1146796 av Vittrad
Min farmor tog också livet av sig. Det värsta var att det hade gått flera månader innan någon hittat henne och denna någon skulle visa sig vara fastighetsskötaren. Ingen hade ringt, hört av sig eller försökt hälsa på under tiden. Vi fick oss nog alla en rejäl tankeställare under den begravningen, i alla fall mitt tonåriga jag. Så oerhört sorgligt och skamligt för oss anhöriga som inte ens tänkt på att höra av sig.

Jag önskar att jag hade lärt känna henne bättre. Hon hade tydligen flytt från Norge till Sverige under andra världskriget. Men detta var inget hon någonsin ville prata om.