Samhall konkurrerar ut andra städföretag (Aftonbladet)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
4 år 11 månader sedan #1147616 av Geta
Mer
4 år 11 månader sedan #1147632 av Admin1
Samhall har nog lägre löner 20000 kr/mån, nedan normala städare får 24000 kr/mån. Sedan kan vissa föredra Samhall för att ge jobb åt funktionshindrade som annars har svårt på arbetsmarknaden.
Mer
4 år 11 månader sedan #1147673 av Cosmos
Artikelförfattaren har rätt. Medans det regnar miljarder över Samhall får mindre städbolag ta de smulor som blir över. Samhall ligger på topp10-listan över Sveriges mest lönsamma och största företag! Så borde det inte vara. Den s k undanträngningseffekten är här väldigt stor och väldigt osund.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
4 år 11 månader sedan #1147683 av Geta
Funktionshindrade har inte så många jobb att välja mellan. Andra personer borde ha lättare att fixa arbeten.
Mer
4 år 11 månader sedan #1147693 av Cosmos
Visserligen är det längesedan men jag var på studiebesök på Samhall en gång. Det var jättestort med många anställda och många skilda arbeten. Minns stora maskiner, tryckeri och kontor.

Tror att det finns en hel del funktionshindrade som skulle kunna jobba på den vanliga arbetsmarknaden men att det ligger en trygghet i att jobba på det man uppfattar som lite mindre krävande arbetsplatser.

Vid samma tid arbetstränade jag på ett larmföretag som säljassistent. Och det var enormt krävande! Jag led verkligen och blev dessutom mobbad av de anställda. Slutade frivilligt i grevens tid.