Rekordsvårt att få sjukersättning (Sveriges Radio)

Mer
4 år 11 månader sedan #1152938 av Cosmos

Geta skrev: Ja, man får nog inte sjukersättning innan man försökt jobba och misslyckats.


Så var det för mig. Jag klarade inte längre av ett stressande jobb jag hade i fyra månader. Inte jobbet innan heller trots att det var ett lugnt ställe. Och innan dess arbetstränade jag men stod inte ut med den atmosfär som fanns på arbetsplatsen. Så jag hade tre misslyckade försök att jobba innan jag fick sjukersättning.

Att jag sedan lyckades komma tillbaka berodde på ett betydligt bättre mående. Fick en oerhört bra medicin: Seroxat/Paroxetin.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152939 av Zoidar
Jag vet inte längre om sossarna är bättre med sjukersättning än de borgliga. Många resurser har dragits in när rödgröna regerat.

Reinfeld gav mig sjukersättning, var det 2007?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 11 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152955 av Kloppe

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152972 av Nissegossen
Tänk lite till, äldre kostar också pengar pensionärer försvinner tyst, de ligger på ett äldreboende och det är lätt att ge dem palliativvård där ingen ser ett samband när de får palliativvård. Samt som med mentalsjukhusen de kroniker som var där och svårast sjuka, de såg man aldrig efteråt. Äldre boenden skall renoveras, efteråt inte ett spår om vart de tog vägen.

Myndigheter vill inte betala ut pengar för de som behöver, man försvinner helt obemärkt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1152974 av Geta
Lösningen är att injicera lite insulin, så att blodsockret sjunker till bottennivå. Då dör den gamle på äldreboendet.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152978 av Nissegossen
Jag som Geta, i februari det året damp det ned ett brev i lådan där det stod att jag blivit förtidspensionerad 1991 sedan var det inget att prata om. 10 år innan jag gick i ålderspension ville jag arbeta de sista 10 åren och gick igenom fks rehabilitering skaffade mig en arbetsgivare som jag skulle göra praktik i 6 månader därefter hade jag blivit anställd, men han så på mig att min rygg inte skulle hålla. Då sammankallade han mig och fk representant och säger jag anställer inte honom hans rygg håller inte. fks representant fråga mig vill du pröva ett annat arbete? Jag sade nej därefter aldrig någonting fk bråkade med mig någonting och idag tackar jag min arbetsgivare för snart efter fick jag ett disbråck i ryggen och det var snudd på operation men jag och ryggortopedkirurgen sade samma vi opererar inte mig. Jag har behandlat mig själv mitt diskbråck och är så gått som smärtfri

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.