Rekordsvårt att få sjukersättning (Sveriges Radio)

Mer
4 år 10 månader sedan #1153594 av Melody
Mer
4 år 10 månader sedan #1153606 av Kloppe
Arbetslinjen är väl snart det 11:e budet på Mose stentavlor.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153629 av Cosmos
Att uppenbart sjuka till varje pris ska jobba kan ha samhällsekonomiska orsaker. Vi betalar in mer skatt när vi jobbar...

Vem minns svininfluensan för tio år sedan när precis alla uppmanades att vaccineras? Om folk låg hemma sjuka skulle samhället implodera. Hela det svenska högskattesystemet bygger på att alla jobbar, det finns ingen medmänsklighet där inte. Dessutom vill politikerna höja pensionsålder så vi blir tvungna att jobba för att inte hamna i misär.
Mer
Mer
4 år 10 månader sedan #1153987 av Geta
Är det inte Nissegossen som nekats sådan operation. Hon har erbjudits aktivitetsersättning. Hon är 62 år och kan snart ta ut ålderspension.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1154012 av Nissegossen
Geta, Jag nekades inte i samtal med ortoped kirurgen och jag tittade på på plåtarna på min rygg, visste jag ju med mig att jag kunde bli förlamad av en operation och jag själv sade att ja, vi opererar inte mig och läkaren höll med mig. Det var en överenskommelse där bågge tyckte samma. Hade jag känt till 100% att jag ville bli opererad tror jag att hon gått med på det.

Ungefär som när jag skulle opereras för en sakral dermoid (Böld i röva min brorsa blev en böld i röva, han var efter tidsmässigt)

Kirurgen där frågade mig i samband med att jag var där för att opereras frågade mig vill du verkligen opereras? Jag sade operera du så går det bra. Han opererade då och det helt perfekt. En ssk sade kan du kissa? Ja. Skönt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.