Hård sekretess i psykiatrin för anhöriga (SR)

Mer
Mer
4 år 10 månader sedan #1154126 av Nissegossen
Anhöriga? Vad skulle de ha med detta att göra de är ännu äldre än jag och är upptagna med sina egna problem hoppas att deras barn tar hand om dem, men undrar vill deras barn även ta hand om mig vilket knappast är troligt, jag får ta hand om mig själv så långt det går.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1154143 av Modesty
Ja, det är
En balansgång det där!
Mer
4 år 10 månader sedan #1154160 av memphis
De får väl boka möten med både patienten och dens anhöriga i samma möte. Då kan de passa på att informera de anhöriga.
Mer
4 år 10 månader sedan #1154178 av Cider
Vissa vill inte ha sina anhöriga involverade i sin vård.

Det är jobbigt när man har en närstående som inte har sjukdomsinsikt och som förbjuder de närmaste att vara delaktiga öht.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1154179 av Cosmos

Cider skrev: Vissa vill inte ha sina anhöriga involverade i sin vård.

Det är jobbigt när man har en närstående som inte har sjukdomsinsikt och som förbjuder de närmaste att vara delaktiga öht.


Jag ville aldrig ha mina anhöriga medverkande i min vård. De var ju en del av problemet. De t o m ringde till min terapeut för att få information om behandlingen, men hon sade tvärnej. De var riktiga ödlor som skulle kila in i varje vrå av mitt liv. Min mamma brukade läsa min dagbok och rota omkring mina saker. Inte undra på att jag blev paranoid.
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Cosmos.