Larmet: Tusen läkemedel kan ta slut under 2019

Mer
4 år 9 månader sedan #1162920 av Cosmos
Det FÅR bara inte vara mina mediciner. Mina två ep-mediciner är livsnödvändiga annars får jag anfall och kan inte längre fungera i jobb och annat. Mina psykmediciner är absolut skitviktiga för mitt mående. Eftersom jag själv satte ut medicinerna en gång i världen vet jag hur dåligt jag kan må. Bara ännu värre. Psykos, panikångest, depression och tvång i en härlig blandning. T o m en kille som var expert och läkemedelsmotståndare sa till slut att börja med mediciner igen. Det blev då en mix som jag inte hade haft helt enkelt därför att de gamla inte längre skulle fungera. Jag ville bara ta livet av mig så jag var tacksam att läkarna förstod min situation och skrev ut nya mediciner jag inte hade haft tidigare.
Mer
4 år 9 månader sedan #1162960 av Nissegossen

Cider skrev: Vilka 1000 olika läkemedel handlar det om?


Levaxin är ett av dem, står i tråden , vilka andra har jag ingen aning om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 9 månader sedan #1162969 av Geta
Det tillkommer nya läkemedel som tar slut hela tiden. Är det någon sorts krigföring? Vill man uppnå någonting?
Mer
4 år 9 månader sedan #1162970 av Admin1
Det man kan göra är att grosshandlarna har större buffertlager för viktiga mediciner t.ex minst lager för 3 månader.
Mer
4 år 9 månader sedan #1162973 av Geta
Jag tar ut mina mediciner som jag har recept på så fort som möjligt.
Mer
4 år 9 månader sedan #1162979 av Nissegossen

Admin1 skrev: Det man kan göra är att grosshandlarna har större buffertlager för viktiga mediciner t.ex minst lager för 3 månader.


Det var ju så förr att vi hade stora lager av allting, men det kostar pengar inte bara medicin, det var även livsmedel drivmedel och annat. I Finland har de fortfarande stora förråd, de är bättre russtade än Sverige

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum