Vad är hidradenitis suppurativa (HS)?

Mer
4 år 8 månader sedan #1176646 av Nissegossen
Många som lider av den inflammatoriska hudsjukdomen Hidradenitis suppurativa, HS, lider i tysthet.

De skäms för sina bölder, som sitter i armhålor, ljumskar och i underlivet, och drar sig för att söka vård eftersom de vet att sjukdomen är svårbehandlad.

Men nu har det kommit en ny medicin som hjälper många.

Hudläkaren Hassan Killasli berättar om framgångarna med den och andra behandlingar.

– Vi har fått jättebra resultat, säger han.

Betalartikel på Expressen, rundar den och har istället hämtat från nätet


www.hsonline.se/vad-ar-hidradenitis-suppurativa.html

www.hsonline.se/

Söksida
www.google.com/search?source=hp&ei=r1hVX...ab.3..0i131l4j0j0i13

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1176648 av Geta
Finns det något annat namn på den sjukdomen?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176652 av Cosmos
Påminner om när jag fick bölder vid ljumskarna och neråt, vid armhålorna runt om och svullnad i läpparna och ögonlock. Såg inte klokt ut. Men det var en allergisk reaktion p g a läkemedlet Pronaxen.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176656 av MsTibbs
Jaha, så det är det det kallas... jag har sån och duscha varje dag hjälper inte... Har haft svår acne vulgaris som tonåring och gick på antibiotika efter att ha provat tio olika hos hudläkare. Som tur är är det mycket bättre nu som 35-åring fast jag fortfarande även har acnebölder ibland. Nu är det denna HS som är värst.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176659 av Geta
Har träffat på två kvinnor med psykisk sjukdom som hade drabbats av stora bölder främst på ryggen.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176806 av MsTibbs
Jag har mest under armarna, under brösten och under bh-bandet på sidorna. Ibland i ljumskarna insida lår. och på ryggen. Mormors ena syster hade detta stort på ryggen.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by MsTibbs.