Färre mattetimmar kan minska självmorden

Mer
4 år 7 månader sedan #1182668 av Loni
Sedan är det idag mera uppmärksammat
Mer
4 år 7 månader sedan #1182670 av zoegas
Förr i världen fick man stryk både av lärare och föräldrar. Kuvade och hjärntvättade.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan #1182676 av Cosmos
När jag gick i skolan för eoner sedan hade jag en klasskompis som hade ett judiskt efternamn fast det förstod jag inte då. Men hon blev mobbad och t o m slagen av killarna i klassen och kallad judejävel och liknande. Förmodligen var det föräldrarna till mobbarna som hade upplyst de små liven om att tjejen hade judisk bakgrund. Jag brukade gå emellan och skydda henne och lång och stark som jag var, vågade sig inte killarna på mig.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182697 av wasp
Skrev tidigare om att ha akademikerföräldrar. Själv är jag väl undantaget som bekräftar regeln! Det hade inte jag och blev mobbad mycket på grund av min enkla bakgrund! När sedan sjukdomen tog överhand var jag för evigt den fattige studenten. Att bo i segregerade områden kan ha sin baksida! Numer är det väl mycket bättre, även om jag får mina fiskar varma ibland! Murre från Skogstibble är jag fortfarande!
Mer
4 år 7 månader sedan #1182699 av Klanggedin
Hmm, tänker på två saker.... Det ena är att:
1Flickor
2svenska pojkar, invandrar flickor
3invandrar pojkar
Testade att undersöka om orsaken till fallet i PISA var p.g.a. invandrare.. det kan va en slutsats...
Sen kan det tyckas att matte alltid varit nördens område och jag såg en bild på hur talangen var fördelad mellan olika ämnen och det fanns definitivt mindre talang för matte bland både tjejer och killar..

NYPA SALT OCH ETT STORT GLAS VATTEN!
Mer
4 år 7 månader sedan #1182700 av Recard2016
Jo Cosmos som vill ha betyg sen dagis, så ungjävlarna disciplineras o lätt blir bra o lydig arbetskraft. Typ en av de mest briljanta hjärnorna i vår tid som är 90 nu o fortfarande håller på med aktivism, läser, skriver o undervisar; Noam Chomsky. Han gick i en alternativ skola utan betyg.