Färre mattetimmar kan minska självmorden

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1182613 av IngeF
Om arbeidsminnet svekkes, så blir grunnleggende matematikk meget vanskelig.

I Norge er det vel egentlig mest Høyre som har ligget bak overakademiseringen.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182626 av Geta
Kommer inte in på artikeln. Men rubriken säger allt.

www.dn.se/kultur-noje/ulf-danielsson-vad...angre-kan-nagonting/
Mer
4 år 7 månader sedan #1182655 av Recard2016
Jag har aldrig haft nån användning av någon matte jag lärde mig efter mellanstadiet. På gymnasiet ingick matte b i vårt program. De försökte tvinga oss o köpa en speciell miniräknare för 1000 kr, jag var den ända som inte köpte den, gick på konserter istället för de pengarna. I matte b hade jag IG o de ville sätta in speciell hjälp för mig så ja skulle klara G, jag ville inte ha den, tänkte att om ja inte la nån tid på något som inte intresserade mig kunde jag lägga tid på nåt annat ja tyckte var roligt. Fick även MVG i rätt många ämnen, farsan sa "en starköl för varje MVG du får" o han trodde jag inte hade några, men blev nog typ 7 starköl. Visste liksom att jag aldrig skulle använda nåt ja lärde mig i matte b.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182657 av Loni
Du är en riktig förebild. Man lever bara en gång. Förutom med det där med alkohol. Du skulle bli en jättebra pappa.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1182661 av Cosmos

Geta skrev: Tvivlar på detta. Trenden är att minska på kraven i skolan. Det ska inte finnas några betyg och inga läxor. Förr klarade skoleleverna de krav som fanns. Idag är det nog för mycket annat som lockar.

Att minska kraven i skolan har varit trendigt sedan 70-talet. Intressant nog är det också från 70-talet ungdomars psykiska hälsa har försämrats. De som var unga på 80-90-talet befolkar idag de psykiatriska jourklinikerna. Samtidigt har dessa samarbetsproblem och riktiga egotrippare. Har jobbat tillsammans med en del unga killar och tjejer och kan skriva under på detta.

Recard2016 skrev: Jag har aldrig haft nån användning av någon matte jag lärde mig efter mellanstadiet. På gymnasiet ingick matte b i vårt program. De försökte tvinga oss o köpa en speciell miniräknare för 1000 kr, jag var den ända som inte köpte den, gick på konserter istället för de pengarna. I matte b hade jag IG o de ville sätta in speciell hjälp för mig så ja skulle klara G, jag ville inte ha den, tänkte att om ja inte la nån tid på något som inte intresserade mig kunde jag lägga tid på nåt annat ja tyckte var roligt. Fick även MVG i rätt många ämnen, farsan sa "en starköl för varje MVG du får" o han trodde jag inte hade några, men blev nog typ 7 starköl. Visste liksom att jag aldrig skulle använda nåt ja lärde mig i matte b.

Du är kanske ett exempel på att kraven har minskat i skolan....:fiol
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182663 av wasp
Siktar de på att bli högbetygare får de jobba för det. Inte sitta med mobilen på Instagram, eller snapchat! De jämför sig med alla 'lyckade' överklassare och kan inte leva på samma sätt långt när! Näthat blir ju många utsatta för också! Typ, liksom, alltså! Sjukt dålig, bög, flata, blatte svenne, hora nmm. Det är nog vardagen!