Statliga apoteket kan förlora tillgång till kunders recept

Mer
4 år 6 månader sedan #1189535 av Nissegossen
Svenska apotek har allvarliga brister, kan Kvällsposten avslöja.

Personal har läckt kunders känsliga receptlistor och bedragare har tagit ut äldre människors medicin.

När en person skulle hämta ut sin medicin var allt redan uttaget.

– Det är för lätt för bedragare att bli fullmaktstagare hos apoteken, säger polisutredaren Ulrika Löfgren.

Datainspektionen ska nu utreda Apoteket AB – vilket kan leda till att det statliga bolaget förlorar rätten till kunders recept.
www.expressen.se/kvallsposten/apoteket-k...till-kunders-recept/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1189542 av Geta
Men man måste ju visa legitimation för att få ut medicin på apoteket.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1189551 av Nissegossen

Geta skrev: Men man måste ju visa legitimation för att få ut medicin på apoteket.

Ja, men det kan förfalskas, min ssk har fått fullmakt med hjälp av mitt körkort och en fullmakt och kan hämta min medicin. Samma mottagning med annan adress där min mottagning jag var där samma vecka jag blev medlem, ssk frågade om jag ville få ett konto på apoteket som han sade samma summa per månad året om och han var spänd det syntes när jag skulle skriva en fullmakt(såg hur han lättnade med en gång) för att vården dvs han själv skulle få rätt att hämta medicin samt att andra patienter misskötte betalningen av räkningar på Apoteket de blev utan medicin om de inte betalat summan för medicinen kontant.

Jag var inte mot tvärtom sade jag är det någon som inte får ut medicin så ta en av mina, det blir ju ganska lätt att bli psykotisk om man inte får medicin.
Dock gick regionen ut med att de fick medicin, billigast lösning för regionen att de fick sina mediciner. Medicin kontra psykos och inläggning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1189552 av Zoidar
De har aldrig gett mig mer medicin än jag haft på receptet.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1189578 av Nissegossen

zoidar skrev: De har aldrig gett mig mer medicin än jag haft på receptet.

8O Har jag skrivit så? Jag fattar inte?-

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1189593 av Zoidar
Jag menar, jag har aldrig haft problem med apoteket. Förutom när de gnällt om licensen till Peratsin.

Anchored in Christ ✟