Nytt sätt att stoppa migrän

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1189970 av Nissegossen
Svensk forskning har banat väg för en helt ny typ av läkemedel mot migrän. Nu tävlar fyra läkemedelsbolag om att vara först – och de är redan i slutfasen av de kliniska testerna.
fof.se/tidning/2017/2/artikel/nytt-satt-att-stoppa-migran

Något för dig Geta som har ögonmigrän, med blixtar i ögonen?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan #1190038 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nytt sätt att stoppa migrän
Min ögonmigrän är så lindrig att jag inte behöver någon behandling. När jag har stressat kan jag få zick zack framför ögonen 20 minuter. Det är allt.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1190052 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Nytt sätt att stoppa migrän
en lärare jag hade i högstadiet gnällde mycket om sin migrän, det var så synd om henne och hon knaprade på sina tabletter. det är drygt 20 år sedan.

sen träffade jag samma tant igen, för något år sedan i samband med ett jobb, och hon gnällde för mina arbetskamrater och ploppade upp tablettburken igen, men jag har för mig jag nämnde något att det verkar ju inte som den där medicinen fungerar faktiskt.
Mer
4 år 5 månader sedan #1191157 av Richard
Jag hörde igår på föredraget om rTMS, att man forskar på om det kan hjälpa migrän också.
Mer
4 år 5 månader sedan #1191160 av Nissegossen

Richard skrev: Jag hörde igår på föredraget om rTMS, att man forskar på om det kan hjälpa migrän också.


Förstår vad du menar Richard men titta lite på vad du själv skrivit, alltså hur hjälpa migrän?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1192022 av Richard
Ja, alltså att rTMS kan påverka de delar i hjärnan som orsakar migrän.