Läkarna tar livet av de äldre genom övermedicinering – 15 läkemedel per dag vanl

• PsychoWard
  • PsychoWard Profilbild Författare till inlägg
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
06 nov 2019 21:16 #1200844 av PsychoWard

av TV Hälsa
76,000 äldre i Norge som bor kvar hemma, fick minst 15 olika läkemedel under 2017 och det är bara toppen på ett isberg. Kanske får ännu fler 13-14 olika läkemedel. 2017 fick 570,000 äldre fem eller fler olika mediciner på recept, visar siffror från norska Folkhälsoinstitutet. Inneliggande patienter på sjukhem och sjukhus, som inte ingår […]

Läs mer av inlägget

newsvoice.se/2019/11/aldre-overmedicinering/

Hebrews 5:1 For every high priest taken from among men is ordained for men in things pertaining to God, that he may offer both gifts and sacrifices for sins:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
06 nov 2019 21:18 #1200846 av Geta
Men vi är alldeles för många ändå!

• PsychoWard
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
06 nov 2019 21:19 #1200847 av PsychoWard
för den som är intresserad så går det att klicka på länken och studera vidare.

Hebrews 5:1 For every high priest taken from among men is ordained for men in things pertaining to God, that he may offer both gifts and sacrifices for sins:

Mer
06 nov 2019 21:40 #1200851 av Geta
Det finns en funktion på apoteket som varnar när ordinerade mediciner inte passar ihop.

• PsychoWard
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
06 nov 2019 21:47 #1200852 av PsychoWard

Geta skrev: Det finns en funktion på apoteket som varnar när ordinerade mediciner inte passar ihop.

säkert, men jag tänkte att den här tråden kunde handla om Djävulens metoder i att övermedicinera människor för att ta kål på dem i förtid.

Mer
06 nov 2019 21:50 #1200853 av Geta
Om det vore så enkelt då borde väl inte finansminister Magdalena Andersson klaga i högan sky på att det finns alldeles för många äldre i Sverige och fler kommer det att bli.

Mer
06 nov 2019 21:51 #1200855 av AddictedWhore
Tackar gudarna att medicin finns som fungerar då hade en del jag bryr mej om dött. Det hade varit fruktansvärt, hemskt och förjävligt.

Drugs. Com har det allra senaste om mediciner och dessa alla möjliga sorters kombinationer om det funkar eller inte.

• PsychoWard
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
06 nov 2019 21:56 - 06 nov 2019 21:58 #1200857 av PsychoWard
människors kunskap (eller godhet) litar jag inte på för fem öre och skulle inte vilja lägga mitt liv i vitrockarnas händer, men förstår att risken finns att många av er har gjort det och jag ber till Herren Jesus Kristus att han ska skaka er så ni vaknar upp från sömnen.

"gudarna" är demoner btw. det finns bara en Gud och det är Herren Jesus Kristus. skaparen av alt, Guds Son, Guds Lamm, Guds Ord och Ljuset i mörkret som inte mörkret förstår. Han är även kallad Den Evige Fadern och Fredens Prins.

Senast ändrad: 06 nov 2019 21:58 av PsychoWard.

Sidan laddades på: 0.376 sekunder