Orsakerna till brist på mediciner (SVT)

Mer
08 nov 2019 14:46 #1201253 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Orsakerna till brist på mediciner (SVT)
Personalen på apoteket vill att jag skall betala kontant, hon bakom disken sade det kostar vad nu summan var. Jag sade jag har konto på Apoteket och jag vägrar betala det här, skall jag betala dubbelt, jag vägrar Du vill alltså ha det på kontot, ja, absolut jag vägrar betala kontant, ja, då tar vi det på kontot sade hon.

Jag göder inte Apoteket och betalar dubbelt! Vadå, jag betalar samma som varje månad om året upp till högkostnadskortet

Antingen har hon fått till sig från hennes chef eller för egen vinning

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
08 nov 2019 14:49 #1201254 av AddictedWhore
Svar från AddictedWhore i ämnet Orsakerna till brist på mediciner (SVT)
Aha

Mer
08 nov 2019 14:49 - 08 nov 2019 16:34 #1201255 av Nissegossen
Jag kan rekommendera att skaffa sig konto på Apoteket betala samma summa för medicin som går upp till högkostnadsskyddet.

Andra produkter får jag betala för
Som inte går på högkostnadsskyddet

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 08 nov 2019 16:34 av Admin1.

Mer
08 nov 2019 16:36 #1201315 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Orsakerna till brist på mediciner (SVT)
Du missuppfattar Nissegossen. Betalar du kontant, så slipper du betala den summan senare på din faktura. Troligen vill de ha kontantbetalning för de är inte på det klara att du betalar via faktura

• Geta
  • Geta Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
08 nov 2019 16:41 #1201318 av Geta
Svar från Geta i ämnet Orsakerna till brist på mediciner (SVT)
Jag kommer aldrig upp i högkostnadsskyddet, så ett sådant konto passar inte mig.

Mer
08 nov 2019 16:48 - 08 nov 2019 16:53 #1201327 av Nissegossen

Admin1 skrev: Du missuppfattar Nissegossen. Betalar du kontant, så slipper du betala den summan senare på din faktura. Troligen vill de ha kontantbetalning för de är inte på det klara att du betalar via faktura

Betala fullt pris vad det kostar kontant, är vad både du och hon vill att jag betalar upp till högkostnadsskyddet, men vitsen med att ha det som jag är att jag betalar samma summa varje månad året om. Det för läkemedel utskrivna av läkare. Jag kan säga till dem om jag köper en vara utanför det som gäller och inte går på högkostnadsskyddet och då kan jag betala månaden efter

De vet mycket väl att jag har konto på apoteket, samma människa står där och vill ha kontant

Jag vill varken göda henne eller apoteket

Senast ändrad: 08 nov 2019 16:53 av Nissegossen.

Mer
08 nov 2019 18:56 #1201418 av AddictedWhore
Svar från AddictedWhore i ämnet Orsakerna till brist på mediciner (SVT)
Ring 112

Mer
08 nov 2019 19:34 #1201447 av memphis
Svar från memphis i ämnet Orsakerna till brist på mediciner (SVT)

Geta skrev: Apoteket behövde nog inte gå med vinst tidigare.

Där ligger det nog. Det är vinstdrivande apotek som inte fungerar vad det verkar som.

Sidan laddades på: 0.431 sekunder