Orsakerna till brist på mediciner (SVT)

Mer
4 år 4 månader sedan #1201253 av Nissegossen
Personalen på apoteket vill att jag skall betala kontant, hon bakom disken sade det kostar vad nu summan var. Jag sade jag har konto på Apoteket och jag vägrar betala det här, skall jag betala dubbelt, jag vägrar Du vill alltså ha det på kontot, ja, absolut jag vägrar betala kontant, ja, då tar vi det på kontot sade hon.

Jag göder inte Apoteket och betalar dubbelt! Vadå, jag betalar samma som varje månad om året upp till högkostnadskortet

Antingen har hon fått till sig från hennes chef eller för egen vinning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1201254 av Clean
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1201255 av Nissegossen
Jag kan rekommendera att skaffa sig konto på Apoteket betala samma summa för medicin som går upp till högkostnadsskyddet.

Andra produkter får jag betala för
Som inte går på högkostnadsskyddet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1201315 av Admin1
Du missuppfattar Nissegossen. Betalar du kontant, så slipper du betala den summan senare på din faktura. Troligen vill de ha kontantbetalning för de är inte på det klara att du betalar via faktura
Mer
4 år 4 månader sedan #1201318 av Geta
Jag kommer aldrig upp i högkostnadsskyddet, så ett sådant konto passar inte mig.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1201327 av Nissegossen

Admin1 skrev: Du missuppfattar Nissegossen. Betalar du kontant, så slipper du betala den summan senare på din faktura. Troligen vill de ha kontantbetalning för de är inte på det klara att du betalar via faktura


Betala fullt pris vad det kostar kontant, är vad både du och hon vill att jag betalar upp till högkostnadsskyddet, men vitsen med att ha det som jag är att jag betalar samma summa varje månad året om. Det för läkemedel utskrivna av läkare. Jag kan säga till dem om jag köper en vara utanför det som gäller och inte går på högkostnadsskyddet och då kan jag betala månaden efter

De vet mycket väl att jag har konto på apoteket, samma människa står där och vill ha kontant

Jag vill varken göda henne eller apoteket

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.