Kvinnor borde rannsaka sitt parningsbeteende

Mer
4 år 4 månader sedan #1205609 av Nissegossen

memphis skrev: Ja Nissegossen jag kan ha henne lös även när hon löper :) men förstås hon blir kopplad om det kommer en annan hund.


vilken hane som helst som korsat ditt och tiken hanen och din egen hund, vill komma till hanen, de vill båda det är därför han skall ha koppel på en tik.

i det fallet skulle jag ha koppel på henne.

en valp ur samma kull som min egen hunds rusade iväg och sökte hålla sig undan kopplet, han blev till slut kastrerad. vansinne inte samma hund

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1205615 av memphis
Jag har aldrig några problem med mina tjejer när de löper. Det är hanhundarnas ägare som får problem. Hade jag en hane skulle jag tveklöst kastrera den. De blir bara sexuellt frustrerade att ha bollarna kvar.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205648 av Nissegossen

memphis skrev: Jag har aldrig några problem med mina tjejer när de löper. Det är hanhundarnas ägare som får problem. Hade jag en hane skulle jag tveklöst kastrera den. De blir bara sexuellt frustrerade att ha bollarna kvar.


En hund gör det för att han kan det. En gammal tax stod på balkongen och ylade, hans matte sade kärleksproblem, han försvann kort efter det

Som jag tidigare påpekat, att kastrerar du en hund är det att göra hunden handikappad, han blir aldrig vad han varit i psyket, tror själv att du inte skulle gilla det, en helt annan hund i psyket. Avråder bestämt om inte hunden på annat sätt kan behöva det, nej, det blir aldrig den hund som gjorde att du ville ha den, så varför? Det är ett övergrepp

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205702 av IngeF

Admin1 skrev: IngeF,
På 60-70-talet förekom det mycket hembränning av alkohol i Norge. Förekommer detta ännu idag?


Nei, det tror det er svært lite av i dag. På den tiden var langt færre vinmonopol = systembolag, enn det er nå. Det var nok alltid først og fremst et bygdefenomen, da polet var langt unna. Min far laget flere apparater etter tegning fra NTH (Norges Tekniske Høgskole; som er dagens NTNU) I dag har enhver avkrok polutsalg, og alle varer i sortimentet kan bestilles til alle utsalg. Folk har også blitt mer kravstore på hva de drikker. Omsetningen utenfor vinmonopolet er nok i dag primært smugling fra Sverige og andre EU-land. Dog har det blitt veldig populært med privat mikrobrygging av øl, som er fullt legalt. Det virker også som alle polakker som kommer til Norge for å arbeide har bilen full av alkoholvarer, selv om dette sikkert høres fordomsfullt ut. At det lønner seg for dem er nok helt klart. Det skal mye til for å bli tatt om man ikke smugler i storskala
Last edit: 4 år 4 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205703 av Recard2016
Jag skulle kunna ha min hund lös utan att han sticker iväg. I somras hade jag han i löplinan i föräldrarnas trädgård o märkte inte att den gått sönder o han var lös i 1 timme utan o sticka nånstans. I somras dock när jag o en tjej var vid en sjö o badade var det inget folk så vi släppte han lös o han sprang lös i en halvtimme o badade, men sen fick han syn på några vid andra bryggan några hundra meter bort o sprang till dom. Han hoppade iallafall inte på dom, utan stannade 5 meter ifrån dom o kollade på dom. Men det e de som e problemet han älskar människor o andra hundar o springer alltid upp till dom, därför vågar ja inte ha han lös allt som oftast.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205739 av krokus
Min hanhund är kastrerad. Förstår inte på vilket sätt han skulle vara handikappad? Han är 11 år. Hade han inte kastrerats hade han antagligen fått tumörer. Kulorna satt på fel ställe.