Basinkomst föder tillit och dödar utanförskap

Mer
4 år 3 månader sedan #1207978 av björk
När jag var inne på
pizzeria belizza var de
en VD som sa till sin underhuggare.
Dels så var hen så pillemariskt mallig
över ett projekt en DVD,
Som de hyste i projekt. Företag.
Sen sa han är det någon som får ont i
magen ge han nobben, "foten"...

Sen prata hen nån mummel om analsex på vägen
ut förbi mej. det var allt


Så de är differensen
Mer
4 år 3 månader sedan #1208273 av krokus
Ingen reagerar på det jag skrev. Vill alla på Viska leva så, betala mer i skatt än de som arbetar? :va?
Mer
4 år 3 månader sedan #1208276 av Geta
Det är dom som arbetar som försörjer oss och ger oss service på många sätt.
Mer
4 år 3 månader sedan #1208280 av Recard2016
Samhället håller på o gå åt helvete, klimatkris, växande fascism e.t.c Det e de som jobbar som har makten o göra något via generalstrejken, vad gör dom? Dom fortsätter o jobba o tjäna pengar, går ofta ur facket för o tjäna pengar o röstar på SD.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1208281 av Jocke
Jag vet inte vad jag ska skriva? Det är ett orättvis samhälle vi lever i? Jag har min handikappersättning och flitpengar från jobbet, men kan bara unna mig godsaker ibland. Som toner till skrivarn, men jag har det bra tack vare bostadstillägget men det är ju en annan tråd?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1208302 av DieWelle
När det kommer till att personer med sjukersättning betalar mer i skatt än någon som arbetar och får samma summa är i mina ögon helt befängt.

Inte bara pga att summan sjukskrivna får oftast är avsevärt lägre än en normal månadslön. Utan framför allt för att dessa pengar kommer från den betalda skatten.

När man sedan beskattar den som får denna ersättning beskattar man samma kronor två gånger vilket är fullkomligt vettlöst.

Den summa man får som sjukskriven är tänkt att täcka de kostnader man har, inte som ett ytterligare sätt att beskatta samma kronor om och om igen

Summa summarum.
De pengar man får som sjukersättning bör inte skattas.

Post hoc ergo propter hoc
Last edit: 4 år 3 månader sedan by DieWelle.