Basinkomst föder tillit och dödar utanförskap

Mer
4 år 4 månader sedan #1214095 av Geta
Ja, för oss med sjukersättning eller ålderspension skulle inte basinkomst bli någon större förändring, förutom att vi skulle få ut en mindre summa i bidrag.
Mer
4 år 4 månader sedan #1214096 av Recard2016
Vem har sagt att den blir mindre, visst om du låter politikerna styra som du verkar göra me allt annat kanske den blir de, annars e de vi, folket, som bestämmer hur hög den ska va. Dessutom skulle vi uppmuntras o stödjas att jobba till skillnad från idag. Många som faller mellan stolarna som de e nu som Jocke poängterar, min kusin är en av dom, min mor en annan.
Mer
4 år 4 månader sedan #1214097 av björk
Alla har ansvar att bli
gemytlig mot gemen.

:nej
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1214100 av Jocke


Vilken politiskt färg är detta, eller är det inte en politiskt uprop?

Solrosuppropet verkar vara helt seriösa i sitt politiska motstånd mot högern!

Vars är världen på väg?
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215620 av IngeF

Recard2016 skrev: Vem har sagt att den blir mindre, visst om du låter politikerna styra som du verkar göra me allt annat kanske den blir de, annars e de vi, folket, som bestämmer hur hög den ska va. Dessutom skulle vi uppmuntras o stödjas att jobba till skillnad från idag. Många som faller mellan stolarna som de e nu som Jocke poängterar, min kusin är en av dom, min mor en annan.

Problemet med denne argumentasjonen er at også kapitaleiere og skattebetalerne i arbeid er folk, som nok vil være uvillige til å betale vesentlig mer skatt for å fø opp dem som er utenfor.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by IngeF.