Basinkomst föder tillit och dödar utanförskap

Mer
4 år 5 månader sedan #1204153 av Recard2016
Du e alltså en jävla hippie?!
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1204154 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Basinkomst föder tillit och dödar utanförskap

Recard2016 skrev: Du e alltså en jävla hippie?!

jag har bott i stadsmiljö, eller dvs typ radhus/lägenhet under hela mitt liv. visst ibland har jag bott tillfällighet i hus på landet , hälsat på mormor/morfar på somrarna bl-a men annars har det varit 95% betong och tegel som gällt.

och städer lär vara rena skiten, dock ser det ju bra ut och så. "allt" är tillgängligt, kan man inbilla sig. men det är insidan som räknas och Sverige lär nog vara mycket korrupt och perverst.

dessutom tror jag helvetet börjar i städerna. det lär bli mycket enklare för de som tagit sig ut på landet. utopin de försöker sälja oss kommer med största säkerhet visa sig vara en Djävulsk lögn

om det är odling som du syftar på som något negativt så visar det ju bara hur pervers den här generationen har blivit
Last edit: 4 år 5 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204157 av notwoodstock2
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1204160 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Basinkomst föder tillit och dödar utanförskap

notwoodstock2 skrev: Är ni ovänner?

det kan vi väl säga, men vem vet, eller hur

en positiv sak med att ha, eller tro sig ha massa fiender är iaf att vi kan be för dem och eventuellt orsaka en riklig välsignelse över landet.

jag försöker att inte ha så många vänner, blir hellre positivt överraskad genom att ha förväntat mig den värre lotten än att bli missnöjd och förbannad på min egen blå-ögon-het

dessutom föredrar jag att se Recard som djupt bedragen istället för att han skulle ha djävulska planer.

sen lär det vara rätt vanligt med ett stort hat mot bönder nuförtiden. har för mig Jesus Kristus ska ha berättat om det genom den samtida profeten Claire @loveletters by Jesus
Last edit: 4 år 5 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204165 av IngeF

Recard2016 skrev: Arbetar du PW? Uppenbarligen läser inte Geta, kolla experimentet i blekinge med 500 kr mer i månaden för psyksjuka som rapporterade om bättre psykisk hälsa. Utopia för realister, after work (farväl till arbetslinjen) e även bra böcker på ämnet. Roland Paulsen har även argumenterat bra för basinkomst.


www.amazon.co.uk/Fully-Automated-Luxury-...id=1573929797&sr=8-2
Mer
4 år 5 månader sedan #1204187 av krokus
På vissa plan är jag för en basinkomst, eftersom en hel del faller mellan stolarna i systemet. Vissa anses vara för sjuka för jobb men för friska för sjukpenning. Då står de där utan inkomst, eller försörjningsstöd från kommunen om de har tur.

Egentligen kanske det vore bra om Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan kunde slås ihop på nåt vis? Men jag tycker nog inte att alla invånare ska ha basinkomst, utan bara de som behöver. De som tjänar massor redan behöver väl inte ~10 000kr/mån extra?

Äh, jag vet inte! :?