Svenska supermaten som förlänger ditt liv

Mer
4 år 4 månader sedan #1206893 av Nissegossen
Från en betalartikel i Expressen ett sök med deras egna bokstäver gav detta

Nyttig supermat som förlänger livet – 10 tips!

www.ellematovin.se/nyttig-supermat-som-forlanger-livet-10-tips/

Expressen har ännu inte fattat att det som tidningen tar upp och tar betalt för finns till 100% gratis på webben, lägg ned, expressen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1206922 av Clean
Äter man varierat med frukt, grönsaker, bär, rotfrukter, nötter-frön får man bästa hälsan jag har personligen testat båda och fick resultat att min hälsa har blivit avsevärt bättre att äta varierat men nyttigt än koncentrera på superfoods eller det nyttigaste från medelshavsdieten och dessutom har jag råd att äta godis eller pizza ibland eller smälla i mej en påse kanelbullar (vilket jag älskar räddar mej alltid från en dålig dag) utan mina värden blivit sämre. Maten det nyttiga samverkar med varann. Dessutom behöver kroppen olika nyttigheter av olika livsmedel man får om man äter varierat! Dessutom psyket mår bättre av det.

Information om det hittar du på Livsmedelsverket! Där står det även man ska undvika chark och rött kött.

Dessutom är det för stor fokus på Omega fetter. Om man äter det regelbundet så ökar risken för stroke.

Lagom och varierat är bäst. Inte bli besatt och överdriva matkonsumtionen!

Sen får man inte glömma motionen det är inte bara maten som ska va reko. Men även där överdriver man motion så får det motsatt effekt och man sliter ut kroppen. Bli äldre än nödvändigt!