Psykpatient kapade bil – körde inne i Stockholm

Mer
4 år 4 månader sedan #1213352 av Nissegossen
En psykpatient från Huddinge sjukhus kapade en taxibil och körde ända in till centrala Stockholm.

Polisen följde efter mannen med helikopter och grep honom utanför S:t Görans sjukhus, efter att minst en person behövt föras till sjukhus.

Patienten körde på ett 20-tal bilar under vansinnesfärden.

– Vi har inlett förundersökning om tillgrepp av fortskaffningsmedel, vårdslöshet i trafik och smitning från trafikolycka, säger Per Fahlström, presstalesperson vid Stockholmspolisen.
www.expressen.se/nyheter/mentalpatient-k...de-inne-i-stockholm/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1213354 av Geta
Kan undra vad hen har för diagnos?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1213368 av PsychoWard

Geta skrev: Kan undra vad hen har för diagnos?

en homofil?
Mer
4 år 3 månader sedan #1216237 av Richard
Hände här i Ängelholm också för lite mer än ett år sedan, tyvärr bakom betalvägg, men;
www.hd.se/2018-10-20/ung-kille-korde-ivag-med-boendets-bil
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1216241 av PsychoWard
ja tankeverksamheten är väl inte på topp oftast efter man blivit inlåst på psyket. själv "smet" jag till biblioteket en gång, en annan gång till afrika men kom inte längre än till bussen+några hundra meter typ, och en tredje gång till min lägenhet typ där jag hämtade kläder och matade katten.

men hade jag verkligen velat fly dem som låst in mig och aldrig sett dem mer typ , så hade det nog blivit att bygga en koja inne i en skog.

dock vet jag givetvis inte vad dessa såkallade psykpatienter har haft för motiv. inte omöjligen har de bara velat "fucka systemet" eller liknande. rätt gött att bli matad med mat och få sin säng bäddad ändå. och inte för att jag tolererar rån men #evilpharma
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.