Att tala klarspråk om Samhall är inte rasism (Expressen)

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215712 av Geta
Nu kan även utrikesfödda som inte behärskar svenska språket få anställning på Samhall. De konkurrerar ut funktionsnedsatta som Samhall egentligen är till för.

www.expressen.se/debatt/att-tala-klarspr...hall-ar-inte-rasism/
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Geta.
Mer
4 år 3 månader sedan #1215718 av Nissegossen
Förr tog SKF in sin personal efter wwr2 ifrån Italien.De bodde i baracker vid Säveån, jag såg dem på 60-talet då jag cyklade förbi samt tog upp cykeln i en ränna upp över en gångbro som då fanns där över den bangård som ligger där. Där fanns även kolonilotter med hus insprängt för SJs anställda de anställda ägde dem och gick i arv. På andra sidan bangården cyklade jag mot Kviberg och dess skytteförening på den tiden militärt område, där låg barackerna där Italienarna fick bo. De kom på en fredag umgicks med landsmän. På måndagen hamnade de vid en maskin på SKF med en landsman som lärde upp den nye på maskinen han stod vid, inget om utbildning av varken deras eget eller Svenska språket, de var där för att jobba, punkt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1215791 av Kloppe
Jag har anställning sedan 8 år på Samhall. Som egentligen är en arbetsmarknads-åtgärd.
Kan vittna om att det är en väldigt stor andel utrikes födda som har anställning där. Ofta i enkla jobb (som visserligen ges viss utbildning för), som städare, enklare förpackning etc.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215792 av PsychoWard
är man rädd för att bli anklagad om att vara rasist så kan det vara läge att ta sig en verklighets-check.

det är Djävulens metod att anklaga en på det sätttet. föga förvånande att namnet Satan lär ha betydelsen: anklagaren!
karaktärsmord är Sataniska grejjer.

Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.