Allt fler beslut verkställs inte av kommunerna (Sveriges Radio)

Mer
4 år 3 månader sedan #1216136 av memphis
Min farfarlåg på långvården, när han vaknade ur sin demens korta stunder så grät han bara. Jag var rädd för att besöka honom.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1216170 av Modesty
Har vi inte haft en hel del skattesänkningar också.
Jobbar man heltid i Sverige så har man det ganska bra. (Inte alla, naturligtvis, men många) Jag förstår faktiskt inte varför skattesänkningarna är så viktiga. Man kan sänka skatten för de som får minst pengar visst men övriga. Nä, inte direkt. De pengarna behövs.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Modesty.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216173 av Geta
Att ta bort värnskatten för de som tjänar mer än 58 000 kr i månaden kan inte vara nödvändigt. Det kommer att kosta 6 miljarder sas det på radion idag.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216176 av memphis
På nyheterna i SVT sa de nyss att för personer med sjukersättning har utvecklingen stått stilla och ramlat bakom alla andra. Och att det är diskriminering att vårt bostadstillägg inte höjs, som för pensionärer.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216384 av Admin1
Pensionärer är en stor grupp, medan sjukersättning har relativt få. Men tydligen tänker man diskutera om att förbättra för de med sjukersättning. Nu måste 4 partier förhandla om det.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216386 av Geta
Inflationen har varit låg. Därför har inte sjukersättningen skrivits upp, förklarar man.