Avlidna schizofrena hade utbredd inflammation i hjärnan

Mer
3 år 5 månader sedan #1291982 av Lejonhjärta
Där ser man, där ser man! Okej, man lär sig alltid nåt nytt. :)
Mer
3 år 5 månader sedan #1291983 av memphis
Det var ny info för mig också! Jag har ju ätit litium i många år och därför bara kunnat äta paracetamol för smärtlindring.

Då ska jag köpa mig en rulle treo eller ipren.
Mer
3 år 5 månader sedan #1291988 av herring
Det pågår en studie om ett antiinflammatoriskt läkemedel som används mot MS, vad det har för effekt mot svårbehandlad schizofreni.

www.hjarnfonden.se/2019/09/medicin-mot-m...ter-med-schizofreni/
Mer
3 år 5 månader sedan #1292013 av Nissegossen
Försök mitt recept antiinflammatorisk kost gärna laktovegetarisk kost det kan bero på hur vi spjälkar upp maten i tarmen för att få rätt bränsle till hjärnan. Är det fel kan den gå igenom hjärn blodbarriären och vi får fel bränsle till hjärnan vilket kan skapa inflammationen i hjärnan jag hävdade detta redan i slutet av 1970-talet, då jag stod på en penicillinkur samtidigt som jag blev psykotisk och hamnade på avd och sjukhusmaten den vanliga ville jag inte ha.

Industrimat som inte var god begärde då laktovegetarisk kost eller rent vegetarisk kost, från att ha mått tjyvtjockt till tredje dagen då jag stod i dagrummet och tänkte Nisse så här bra som du gör nu kan du räkna på ena handens fingrar under hela ditt liv.

Mitt råd ät en annan kost. Samt Gurkmeja en krydda som i Indien använts under årtusenden som medicin i Indien samt Ingefärsrot är en stark antioxidant och starkt antiinflammatoriskt då Gurkmeja. Inte en stark "krydda" men starkt gulfärgande får på kläder tvätt som gäller samt på golvet klorin för att få bort fläckarna.


Så ta Gurkmeja inte alls fel av Herring att tala om det då det är högst aktuellt. Samt ät mat helst vegetarisk eller laktovegetarisk. Ni får en hjärna utan inflammation på det och mår toppen på det. Man kan verkligen fråga sig varför jag själv inte äter den maten, men jag känner ett motstånd mot det när jag är van att äta allt och det inbegripet maten jag själv lagar att den smakar godare än den mat som serverades på sjukhuset på sin tid och att maten övervägande vegetarisk smakade bättre på sjukhuset.

Jag drog upp det med den läkare jag hade. Han sade man har undersökt detta med om tarmen ger fel kost till blodet men inte hittat några belägg för det. Jag begärde ett kosttillskott av organisk zink då zink är mannens metall samt att jag på den tiden pratade med en äldre man som hette von Reis och han förordade vegetarisk kost utan socker i maten för att må bättre samt att han förordade zink som kosttillskott. Han betonade att socker är knark för hjärnan. Bra tråd. Alla tecken tyder på fel kost för oss med diagnosen Schizofreni vad gäller inflammation i hjärnan. Tycker entydigt att det att det beror på maten för det. Det hela föll i glömska efter sjukhuset men kan relatera till det då jag mådde fantastiskt bra just då samt att jag stod på en penicillinkur just då.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum