Nära 150 utryckningar för Region Skånes psykiatriambulans (SR P4 Malmöhus)

Mer
4 år 3 månader sedan #1220746 av Cosmos
Låter som en kreativ lösning. Här har regionen mobila team, eller kanske de tillhör kommunen, vet inte riktigt. Har dock fått besök av mobila teamet några ggr.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220766 av Fantasio
Ett bra initiativ med psykiatriambulans. När jag är inlagd ser jag polisen komma med folk varje dag i princip.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220866 av Cider
Psykambulanser är väl inget alternativ vid handräckning?
När vårdintyg skrivs måste väl polisen ändå komma och sköta transporten till sjukhus?
Det har jag varit med om själv.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221198 av Richard
2016 så larmade nån ambulansen som kom hem till mig för jag hade börjat skölja ner alla sömntabletter med spriten. De kom o pratade lite lugnande med mig, jag var ledsen. Sen kom min pappa, syster o hennes pojkvän. O till sist kom en jourläkare hem till mig också. Jag gick med på att läggas in. Blev lite bättre efter nån vecka, sen vann jag över problemet i domstolen.

Sen för ca ett halvår sen fick jag rådet av 1177 att ringa 112 o beställa en ambulans, då jag hade mycket svåra smärtor i benet. Ambulansföraren sa att han kände igen mig. Men vet inte varifrån, möjligen var det han som var här när jag ville ta livet av mig, eller om det var när jag kraschade in i vägbommen vet jag inte...

Jag fick inte ta med spritflaskan in på psyket, men en gång har jag smugglat in Sobril!
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Richard.