SD kräver ny stödlinje för psykisk ohälsa (SR)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
4 år 3 månader sedan #1222196 av Geta
Jag använder också ordet handikappad som är förbjudet idag.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222219 av Admin1
Nackdelen med funktionsnedsättning är att man inte vet hur funktionen är nedsatt eller vilket handikapp man har.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1222270 av Nissegossen

Geta skrev: Jag använder också ordet handikappad som är förbjudet idag.


Ja, på sätt och vis är alla av oss det gamla ordet handikappade

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1222457 av IngeF

Geta skrev: Funktionsvariation är ett löjligt ord. Vem tror de att de lurar?


På en måte synes jeg nesten krøpling er mindre støtende. Funksjonsvariasjon finnes i en OL-finale i 100-meter også. Alle er ikke raske der heller. Det svenske språkpolitiet lever i fornektelse.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222675 av Fantasio
Jag är inte kommunist, men vissa saker Vänsterpartiet säger är vettiga. Jag vill ha vissa saker statliga och inte att allt ska säljas ut. Samma sak med Sverigedemokraterna. Jag tycker en del av det de säger är bra fast jag inte röstar på dem. Snack om att folk är "dumma i huvudet" för att de röstar på ett visst parti är bara löjligt.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1222679 av PsychoWard
ja, de som anklagar andra för att vara "dumma i huvudet" gör bort sig totalt.

det har jag verkligen börjat förstå nu på senaste, inte minst genom min tro på Jesus Kristus som Gud. Nämligen för Han ska ju sagt typ att det räcker att man säger "din dåre" till en annan person och så är man så gott som redan dömd till helvetet (ok, det finns viss översättningsproblematik här, tar nog upp det i den relevanta tråden vid senare tillfälle).

Min teori när det gäller detta är som följer, att eftersom Herren är den som ger sin skapelse den förståelse de har, och även om det nu vore "helvetisk kunskap" som någon besitter, så är det fortfarande Herren som tillåtit att personen i fråga sitter inne med den också. Så om man säger "du är dum i huvudet" så är det som att säga att "Herren är dum i huvudet, för Han gav inte dig den eller den kunskapen". Och det lär ju knappast vara en slump heller att Jesus sagt typ "så som man behandlar den minsta av Hans barn, så har vi behandlat Honom".