Butik med matsvinn i Gbg (GP)

Mer
4 år 2 veckor sedan #1236543 av Nissegossen
Mitt ex bor i närheten, dags att hälsa på?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 veckor sedan #1236546 av Cosmos
I Sverige av idag behöver ingen svälta ihjäl.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1236559 av Nissegossen
Mitt ex bor vad jag tror, har aldrig varit där 2 hållplatser ytterligare ut mot Frölunda, handla i butiken åka 2 hållplatser och laga mat? Hon är numera vegetarian så det får bli en rätt som är helvegetarisk, tips på recept? Inga bönor eller linser, men i övrigt en god middagsrätt, önskas recept på?

Annars eftersom jag har en fläskytterfilé i frysen är jag sugen på att laga till mat på den, kan denna maträtt falla i smaken
www.landleyskok.se/recept/allt-pa-en-pla...potatis-och-svartkal

Nu bjuder jag inte mitt ex på det, men det verkar vara god mat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1236583 av Clean
Svar från Clean i ämnet Butik med matsvinn i Gbg (GP)
Men hur lyckas andra ställen skänka gratis mat som dom får av olika affärer? Om det kostar så mycket pengar? Jo, jag har knappt aldrig haft problem med pengar. Men jag tror inte att pengar växer på träd. Jag har jobbat hårt för mina friheter jag får ekonomiskt. Jag behöver aldrig oroa mej att inte ha pengar till hyran och räkningar och känna det går nöd på mej. Men det är ett helt annat ämne.

Ja kanske ingen svälter ihjäl men tänk alla som får gå hungriga i flera dagar och kämpa med räkningar och hyror och pengarna tar slut. Vad ska då dessa människor äta vatten eller? Som jag sagt finns det flera ställen som skänker gratis mat och dom har nånstans att dela ut det. Sedan kommer det här Geta startade tråd om som ett bombnedslag.

Jävla gycklare!
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1236589 av Nissegossen
Ut i skogen bli jägare samlare som de första människorna efter istiden gjorde, sedan skiter jag i vem som äger marken, den har Gud gett oss och äga en bit av jorden och försvara den med alla medel så är det i vår tid. Om jag inte har mat för dagen går jag ut och samlar, jagar min mat såsom de första som bodde här. mitt är ditt, ditt är mitt minun on sinun, sinun on sinun

Pastamaccarra

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
4 år 2 veckor sedan #1236594 av Geta
Svar från Geta i ämnet Butik med matsvinn i Gbg (GP)
Clean ber för sin sjuka farmor. Det gäller aldrig han själv.