Misstänkt valde sitt offer slumpmässigt

Mer
4 år 2 veckor sedan #1241841 av Amandara
Du är ju inte precis världens ljus när du är på droger Clean. Rätt mordisk.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241865 av Clean
Mordisk? Nej bara människa! Dessutom är världen en korrupt plats och människor är inte vackra så varför skulle jag vara "världens ljus"? Vore dumt isåfall. Överlever man inte länge.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241973 av Admin1
Det är om man var våldsam innan man insjuknade och om man har missbruk, som våldsrisken ökar vid psykossjukdom. Också psykoser ökar våldsrisken. Unga män med missbruk är farligast. unga har också oftare missbruk.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242018 av Nissegossen

wasp skrev: Är det lämpligt att ta upp det här?? Folk tror väl att alla psykiatripatienter är mördare..............

Allt måste kunna diskuteras som står tidningen i viska.se

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242028 av Clean
Minst 200 000 människor missbrukar droger och alkohol. Många får mediciner utskrivet och är beroende och har ett missbruk trots dom jobbar och har familjeliv. Så mörkertal finns det. Medans dom sk farliga människor som är kriminella och samtidigt är missbrukare av alkohol eller droger är inte ens 1 % av Sveriges befolkning. Det är en liten grupp som är det. Men dom som är hjärntvättade paranoida människor av tex tittar och läser om sånt som "svenska fall" tror mördaren eller rånaren är bara runt hörnet. Och nu behöver man inte va paranoid som schizofren för att va paranoid om det. Jag skulle själv bara paranoid om det om jag matade min hjärna med det.