Norska super-metoden: Botar ångest på bara fyra dagar

Mer
3 år 11 månader sedan #1244873 av Nissegossen
Tvångssyndrom, så kallad OCD och ångest kan botas på bara fyra dagar. Det menar forskare från Norge. Såhär går behandlingen till.
www.mabra.com/halsa/norska-super-metoden...-pa-bara-fyra-dagar/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan #1244908 av Admin1
Ur artikeln:
Även de norska forskarnas metod går ut på exponering. ”Behandlingen pågår under fyra heldagar och den innefattar både gruppmoment och individuella skräddarsydda behandlingstimmar. Patienterna får den individuella delen av sin behandling i den miljö där tvånget finns, till exempel i hemmet. Efter de fyra behandlingsdagarna jobbar patienterna vidare på egen hand med hjälp av ett skräddarsytt program.” Det skriver Region Stockholm i ett pressmeddelande.
Mer
3 år 11 månader sedan #1244955 av Amandara
Jag har maskfobi. Jag jobbade som feriearbetare på en kyrkogård och grävde upp maskar med händerna när vi planterade blommor. Jag klarade av det men har fortfarande maskfobi. Det äckligaste jag vet är när det har regnat och alla maskarna har krypit upp ur jorden och ligger och dräller OCH DET LUKTAR MASK. Tvi.
Mer
3 år 11 månader sedan #1245030 av Clean
Jag har OCD, men den är kopplad till mina psykotiska tankar. Tror det är annorlunda samtidigt som man har schizofreni. Så exponering förvärrar. Har testat den metoden flera ggr. Undvika exponering har gjort mitt liv mycket lättare. Dessutom var det ett stort ståhej när KBT kom men i verkligheten har alla jag har mött som har testat KBT sagt det är skit. Vilket jag instämmer.
Mer
3 år 11 månader sedan #1245031 av Geta
Tidigare i mitt liv tvingade jag mig själv att utsättas för upplevelser som gav ångest. Det fungerade inte och det har jag slutat med.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1245035 av Zoidar

Geta skrev: Tidigare i mitt liv tvingade jag mig själv att utsättas för upplevelser som gav ångest. Det fungerade inte och det har jag slutat med.


Jag trodde också jag skulle utsätta mig för allt. Min kropp klarar inte det tydligen. Nu är jag mer selektiv. Jag är inte Superman.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.