Fattigpensionärer - När Al-Moustaffa lever lyxliv på staten?

Mer
3 år 11 månader sedan #1252652 av Cosmos

Kvark skrev: Enligt vänstern är vissa mer värda än andra.
T.ex. så får fattigpensionärer betala fullpris hos tandläkaren
medan en person som vistas i Sverige olagligt får betala 50 kr.


Det är en av de värsta orättvisor som jag har stött på. Asylsökande betalar också bara 50 spänn, men det är ju lite mer förståeligt. Det är inte bara hos tandläkaren de betalar (rättare sagt inte betalar alls, soc tar hand om det) utan både sjukvård i allmänhet och mediciner ingår i lyxpaketet.

Oavsett om pensionärerna gillar burksamlandet eller inte är det ju ett faktum att de betalar tusentals kronor hos tandläkaren och att detta skär hårt i deras ekonomi.

Dessutom söker utrikesfödda vård oftare är svenskar. Tror ni mig inte så gör ett studiebesök på akuten där hela släkter är med eftersom någon har stukat en fot.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252664 av Geta
Det finns svenskar som anser att svenskar har försörjningsplikt för alla på hela jorden. Annars är man nationalistisk och det är något av det fulaste man kan vara idag.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252681 av memphis
Har aldrig hört om nåt dylikt, hela världens plånbok, men jag förstår vad du menar.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252694 av IngeF
I Koronatider vil det nok svindles mye med kompensasjonordninger og permittering osv.

memphis skrev: Har aldrig hört om nåt dylikt, hela världens plånbok, men jag förstår vad du menar.

Norge er den nyrike og ufordragelige lillebror, men vi har aldri vært like dumsnille hva gjelder asylanter.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252729 av Clean
Det är löst tandvården för gamla pensionärer! Citerar en artikel från SvD! Länkar även artikeln.

"Man ska också komma ihåg att majoriteten av pensionärerna på äldreboenden och många av dem som får hemtjänst har så kallat tandvårdsstödsintyg. Det innebär att de får en undersökning per år och så kallad nödvändig tandvård antingen gratis eller enligt sjukvårdstaxan, det vill säga rejält mycket billigare än för andra."

www.svd.se/missvisande-om-billig-tandvard-for-asylsokande

Memphis du får juh gratis tandvård av ditt gröna tandvårdskostet som man betalar högst en bestämd summa! Vore det inte då märkligt att gamla pensionärer inte har nåt liknande?

Tråden är så jävla korkat!

Riksdagen skriver följande länkar en PDF! Läs själva! Den somaliska skulden är 55 miljarder kronor! Somalier kommer få en skuldsanering och en plan om den mån dom kan så kan göra en återbetalning som dom klarar av. Men riksbanken ska bidra med 21 miljoner svenska kronor och även andra länder bidrar att betala pengar för skuldsaneringen ska gå igenom.

data.riksdagen.se › filPDF
Webbresultat
Medgivande för Riksbanken att delta i Internationella valutafondens ...

Man kan inte begära ett av världens fattigaste länder ska betala 55 miljarder kronor.

Dessutom är Sverige en av världens mest stabila ekonomier!

Dessutom brukar det vara en av sverigedemokraternas ledmotiv att man ska hjälpa länder på plats! Somalia har ett 20 årigt inbördeskrig och extrema krigsförbrytelser på miljoner av miljoner av oskyldiga. Om man hjälper ett land att byggas upp så slipper ni ta hand om det här hemma i Sverige! Så skåla på det! Sverige gör exakt det som begärs av sverigedemokraterna att hjälpa till på plats så varför är ni så jävla missnöjda?
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252762 av memphis
Jag orkar tyvärr inte läsa länkarna, jag är för lat för det. Men jag ger dig Clean ett rätt och ett fel. Du har rätt i att kan man inte betala en skuld, har man absolut inga chanser, så måste man få skuldsanering. Det tycker jag är riktigt. Men när det gäller fattiga pensionärer så är det många som klarar sig själva bäst det går, utan ålderdomshem och hemtjänst. För dem skulle ett tandläkarbesök för 50kr göra otrolig skillnad i livskvalitet. Varför är systemet så orättvist kan man undra då. Att de som bor på ålderdomshem får grönt kort är inte så konstigt, eftersom de redan är utsugna till sista kronan. Tandvård i Sverige borde för övrigt ingå i den vanliga sjukförsäkringen.