Fattigpensionärer - När Al-Moustaffa lever lyxliv på staten?

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1252778 av Clean
För såhär fungerar det i Sverige att det finns hjälp att få som tex minimal kostnad för tandvård om man är villig att inkludera sig tex hemtjänst (jag förstår att man kanske inte vill hamna på ålderdomshemmet) själv så vill man inte

Du kan inte Memphis tänka att äldre pensionärer som vill klara sig själv och inte delta i förmåner som tex billig tandvård för dom vägrar hemtjänst ska ändå få det.

Fine vill man klara sig själv och ironisk nog bli ett orosmoment och belastning för sin släkt och sina barn. Så vill man det!

Men att göra det medvetna valet att tacka nej till förmåner att få billig tandvård betyder juh att dom inte kan få billig tandvård. Säger juh sig självt? Det borde du väl förstå?
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Clean.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252786 av memphis
Haha Clean, du påminde mig om något roligt. Min mormor hade en pojkvän de sista åren hon levde, och min mamma lovade på mormors dödsbädd att hon skulle hjälpa honom om han behövde det. Vilket slutade i det absurda, för gubben trodde han klarade sig bra, men kunde inte ens ta ut pengar ur bankomaten. Så mamma fick köra 30 mil (!) dit, och 30 mil hem, bara för att ta ut pengar åt honom. Men han klarade sig så himla bra själv sa han, behövde ingen hjälp :)
Mer
3 år 10 månader sedan #1252801 av Clean
Det var komiskt! Du måste driva med mej? Jag har iaf kollat upp olika åldersdomhem. Redan nu och har en del aningar på vilket jag vill bo på redan idag. Om jag lever så länge. Ska ställa mej på kö. Det finns ålderdomshem som är riktigt bra som man borde leta reda på! Så man inte blir utslussad till vilket som helst! Finns ålderdomshem som är så dåligt skötta att det borde va piskstraff på dom som inte sköter det. Finns vissa som till och med har sex med döingar! En av mina barndomsvänner som jobbade på ett sjukhus i en avledning för dom som skulle dö berättade att en av personerna som jobbade där kom dom på hade sex med en av döingarna. Och han förflyttades till ett annat sjukhus bara!

När jag hade hälsat på henne i jobbet träffade jag honom och varna henne om honom och hon sa han är så trevlig och snäll så han kan inte göra nåt sånt.

Det är i dom lugnaste vatten dom fulaste fiskarna gömmer sig!
Mer
3 år 10 månader sedan #1252807 av IngeF
Å hjelpe dem der de er er også Frps mantra, men det er ikke uproblematisk det heller.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252809 av Geta
Problemet idag är att många äldreboenden och LSS-boenden har fått in Coronasmittan. Även hemtjänsten på många håll i landet har burit på smitta. Det kan vara rena dödsfällan.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252819 av Clean
Jo jag hörde om det på nyheterna att det har blivit rena dödsfällan. På mitt boende som många mycket äldre bor har dom tagit krafttag och rejält ansvar att smittan inte ska komma hit. Vilket jag är imponerad över. Jag tvättar och spritar hela tiden så fort det lilla minsta. Jag spritar nycklar, mobiler ja allt. Jag blir så jävla förbannad när jag hör nån hostandes på bussen eller stan. Att folk inte tar det här på allvar för dom tänker att det drabbar hårdast dom äldsta. Så jävla oansvarigt. Borde va piskrapp på det.