Fattigpensionärer - När Al-Moustaffa lever lyxliv på staten?

Mer
3 år 11 månader sedan #1252944 av Admin1
Min pappa har hemtjänst med 7 besök per dag, tvätt och städning. Kostar 2200 kr per månad. Sedan matlådorna kostar 900 kr/mån.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252976 av Clean
Det är helt sinnessjukt att detta ska det tjänas pengar på gamla pensionärers pensioner. Det är under all kritik. Inte nog med dom flesta har jobbat hela sina liv och betalat skatt måste vända på sina kronor i äldre åren.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252981 av Geta
Är det inte orättvist att personer som inte jobbat eller betalat skatt i Sverige ska få allt gratis?
Mer
3 år 11 månader sedan #1252984 av Clean
Har du nån länk eller källa på det Geta? Eller kommer det från sverigedemokraternas hemsida? Tandvård för asylsökande godkänns för 50 kr om det är verkligen akut oftast inte får dom tandvård.

Hur ska asylsökande få pengar för att överleva? Dom kan inte språket dessutom får dom inte jobba.

Många som får uppehållstillstånd tar lån från CSN för att lära sig det svenska språket. Men många gånger är det för kort tid dom får ta lån tex fyra månader hur kan man begära studenter lära sig svenska språket på fyra månader inte konstigt att dom gånger när det händer kan inte jobba eller försörja sig på annat sätt än bidrag. Bara för man får uppehållstillstånd betyder det inte allting är färdigpaketerat! Det är kämpigt för många. Jag har träffat massor av muslimer via utbildning och jobb och sett dom är mycket ambitiösa att komma in i svenska samhället och många fler lyckas än vad man tror. Lyckas mycket bättre än mej och många andra.
Dessutom sedan 2015 som alla vet om så numera tar Sverige in flyktingar lika lite som andra länder.

Dessutom handlar det inte längre om muslimer utan klimatflyktingar som man räknar bli 55 miljarder av klimatflyktingar! Det är den största humanitära krisen nånsin.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252987 av Geta
Hur ska Sverige kunna försörja 55 miljoner flyktingar, nu i Coronatider, då de flesta företag går omkull?
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252991 av Clean
Ja hur ska världen hantera 55 miljarder klimatflyktingar? Bra fråga. Jag återkommer jag behöver fundera och reflektera och göra en djupdykning i ämnet. Som sagt det är den största humanitära krisen som alla andra länder i Europa även Sverige och andra delar i världen nånsin står inför. Det har med att göra med växthuseffekten att det blir för varmt för dom att leva i sina hemländer. Så det gäller superövermänskliga krafter av oss alla. Det kommer bli riktigt tufft. Dessutom i dessa corona-tider. Det kommer bli jävligt tufft!
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Clean.