Fattigpensionärer - När Al-Moustaffa lever lyxliv på staten?

Mer
3 år 11 månader sedan #1252999 av Clean

dietcoke skrev:

Admin1 skrev: Min pappa har hemtjänst med 7 besök per dag, tvätt och städning. Kostar 2200 kr per månad. Sedan matlådorna kostar 900 kr/mån.


Sju besök per dag, det låter mycket? :tänk


Hans kära far är dement! Vilket är jättehemskt sjukdom. Admin1 finns även där för sin far hjälper och ordnar och så!
Mer
3 år 11 månader sedan #1253044 av Fantasio
Det är skamligt hur regimen behandlar våra äldre. Sverige går på knäna, ändå ska vi ta emot mängder med ekonomiska lycksökare. Jag klandrar inte dem, för ett bättre liv hägrar, men staten har inte råd. Vi får montera ned välfärden våra äldre slitit för hela sina liv.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253047 av zoegas

Fantasio skrev: Det är skamligt hur regimen behandlar våra äldre. Sverige går på knäna, ändå ska vi ta emot mängder med ekonomiska lycksökare. Jag klandrar inte dem, för ett bättre liv hägrar, men staten har inte råd. Vi får montera ned välfärden våra äldre slitit för hela sina liv.


Ja typ, Vem fan vill bli gammal?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 11 månader sedan #1253051 av Geta
Svenskarna har en idealbild av att vara en humanitär stormakt. Det är rena narcissismen.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253059 av Amandara
Det finns gott om plats i Sverige att bo på. De ska sträva efter att försörja sig själva efter initial hjälp.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253062 av Clean

Fantasio skrev: Det är skamligt hur regimen behandlar våra äldre. Sverige går på knäna, ändå ska vi ta emot mängder med ekonomiska lycksökare. Jag klandrar inte dem, för ett bättre liv hägrar, men staten har inte råd. Vi får montera ned välfärden våra äldre slitit för hela sina liv.


Det har inte varit lycksökare utan flyktingar som har flytt krig och andra förbrytelser av mänskliga rättigheter oskyldiga blivit utsatta för som får uppehållstillstånd. Inga andra får inte uppehållstillstånd. Migrationsverket är väldigt hårda på den punkten dom har till och med skickat en jävla massa ggr folk rakt in i döden. Men visst försöker vissa ta sig in ändå, men dom är ett fåtal som lyckas lurade det benhårda migrationsverket. Varför vissa flyktingar går på bidrag kan vara pga traumatiska upplevelser av krig, våldtäkt, tortyr, kidnappning och se sin nära och kära bli lemlästade och brutalt mördade. Sedan finns det dom som inte får tillräckligt med lån från CSN att hinna lära sig det svenska språket så det blir svårt att få jobb då dom inte fått tillräckligt med lån från CSN att lära sig det svenska språket vilket är vanligt så blir det svårt att få jobb. Vilket är vanligt förekommande. Och det finns säkert hundra fler vettiga förklaringar som jag inte kommer på just nu! Dessutom sist jag kollade på central statiska byrån så jobbade majoriteten av invandrare men det var innan 2015 när jag var lärling och jobbade lite med såna här frågor! Men jag är långt ifrån att jag vet allting. Så långt! Men det lilla jag har nämnt vet jag att så är det.

Dessutom är det inte längre muslimska flyktingar det handlar om utan det alla pratar om idag är att det kommer bli 55 miljarder klimatflyktingar! Helvetet kommer! Det är kört!