käka blommor?

Mer
3 år 10 månader sedan #1254723 av Nissegossen
Här är blommorna du kan äta
Ute i naturen väntar ett välfyllt skafferi av ätbara växter. Men det är inte bara harsyra och stensöta som får det att vattnas i munnen. Även vissa blommor går att äta. Vi listar tio ätbara favoriter att pynta maten med.
mittkok.expressen.se/artikel/har-ar-blommorna-du-kan-ata/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1254724 av Geta
Svar från Geta i ämnet käka blommor?
Gökärt går också att äta.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254730 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet käka blommor?
Skogsskafferiet
www.skogsskafferiet.se/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1254734 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet käka blommor?
Skulle va kul att kunna mer om vad man kan äta i naturen.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 10 månader sedan #1254763 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet käka blommor?

Zoidar skrev: Skulle va kul att kunna mer om vad man kan äta i naturen.


Kolla in skogsskafferiet det är för ätliga växter i naturen. Skaffa en bok om ätliga växter i Sverige, jag har en väldigt liten bok, som får plats i bröstfickan på en skjorta, den ligger bland övriga saker jag kan rycka och gå iväg med, samt kompendier ligger där också.

Något som ger en bok till är vilka örter det finns, kan vara kryddväxter och läkeörter och vad de är bra för.bli en klok gubbe eller klok gumma, de som fanns förr blev ofta sedda som häxor och blev brända på bål, eller fick genom att bli lagda i en säck och kastade i vatten drunknade de var de oskyldiga flöt de ja, då var de häxor upptagna och brända på bål.

Viktigt att veta att en del växter som går att lägga om sår, är inte optimalt, jag rekommenderar låt bli, då det kan finnas jordbakterier i, så använd ej

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1255085 av Richard
Svar från Richard i ämnet käka blommor?
Jag har odlat gräs till mina katter, men de är inte så intresserade...