Kvinna återfunnen – rymde från rättspsyk

Mer
3 år 10 månader sedan #1256662 av Nissegossen
Kvinnan dömdes i höstas för att ha planerat att mörda sin pappa med en kniv från Biltema.

I söndags rymde hon från rättspsykiatrin i Växjö. Nu har kvinnan gripits, meddelar polisen i Karlskrona på sin Facebooksida.

www.expressen.se/kvallsposten/kvinna-ate...ymde-fran-rattspsyk/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1256728 av Admin1
På rättspsyk är kvinnorna stökigare än män. Men kvinnor har bättre funktionsförmåga.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1256743 av memphis
Verkar som om kvinnor är så överlägsna män på så många områden nu. Vi är bättre på språk, vi är inte lika mordiska, vi har ett starkare psyke, är alla saker som kommit upp på Viska senaste tiden. Nu har vi också högre funktionsförmåga enligt föregående talare.

Har redan glömt min avsikt eller slutsats till varför jag började detta svar i denna tråd. Men det kanske kommer tillbaka...

... Jo! Nu minns jag. En teori kunde vara att kvinnan är Evolutionärt äldre än mannen. Att det manliga livet kom in senare.

Det faktum att kvinnor har både XY kromosomer, men mannen bara har YY, stödjer kanske denna teori.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1256748 av Geta
Men män kan vara bra att ha i brandförsvar och för att laga bilar.
Mer
3 år 10 månader sedan #1256751 av memphis
Män är mycket bra att de finns :) Gud upptäckte väl att det skulle bli mer intressant. Och därför skapade skapelsen mannen UR kvinnan.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1256761 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Kvinna återfunnen – rymde från rättspsyk
Tycker att kvinnan hamnat fel,borde hon inte få vara på en psykos avdelning, låter mer som om hon fått en psykos och fortfarande lider av den, hon borde nog inte höra hemma på rättspsykiatriska utan snarare låst psykos avdelning.