Kvinna återfunnen – rymde från rättspsyk

Mer
3 år 10 månader sedan #1256787 av memphis
Vad är det för gallimattias Nisse? :rotfl min teori är åtminstone delvis underbyggd!
Mer
3 år 10 månader sedan #1256789 av Amandara
Kvinnor skapar män, med en molekyl av mannen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1256792 av Nissegossen
Både kristendomens och judendomens skapelseberättelse behandlas i Första Mosebok. Den beskriver ett veckolångt förlopp som inleds med "I begynnelsen skapade Gud himmel och jord" (1 Mos 1:1). Enligt Gamla Testamentet är denna första vecka både ursprunget till vår sjudagarsvecka och veckovilan. Gud skapar mannen genom att ta lera, forma leran till en mansfigur och blåsa liv i mansfiguren (1 Mos 2:7). Kvinnan skapades sedan utifrån ett revben från mannen (1 Mos 2:21-22). Eftersom Jesus hänvisar till skapelseberättelsen i flera sammanhang var det naturligt för kristendomen att anamma denna berättelse ur judendomens heliga skrifter.
sv.wikipedia.org/wiki/Skapelseber%C3%A4ttelse


Vem då dåligt underbyggd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1256797 av memphis
Ja men detta går ju inte att tro på. Det är ju en saga. Varför har kvinnor två kromosomer, men mannen bara två av samma? Jo för att Gud tog en kromosom av kvinnan och skapade mannen!

Det mest troliga är väl ändå att kvinnan Födde fram mannen.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1256806 av Nissegossen
Nej, jag letar men kan inte finna det jag sökte, jag ger mig inte
www.soch.lu.se/sites/soch.lu.se/files/wp2010-3.pdf

Dåligt av mig hittar inte vad jag sökte

www.soch.lu.se/sites/soch.lu.se/files/wp2010-3.pdf

Får äta nu annars blir jag mycket retlig. Tala med mig efter maten, då har magen fått mat att äta därmed är man nöjd och på bättre humör

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1256919 av krokus

memphis skrev: Det faktum att kvinnor har både XY kromosomer, men mannen bara har YY, stödjer kanske denna teori.

Är det inte tvärtom? Kvinnor har xx och män xy?