Ny sparform: Så kan du leva som vanligt – men spara för morgondagen

Mer
3 år 10 månader sedan #1259004 av Nissegossen
Verkar helt OK, men med brasklappen, vi kan inte sia om framtiden, vi vet inte vad vi kan vänta oss då.Så med reservation att vi inte ens kanske lever då, eller hur det blir med ekonomin då, så verkar det vara helt vettigt i dagsläget.
Det går att lägga undan till sin pension utan att göra stora förändringar i vardagen.
Att spara dag för dag börjar bli allt mer populärt.
Här är tre fördelar.
www.expressen.se/brandstudio/nowo/ny-spa...ara-for-morgondagen/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1259005 av Geta
Har psykiskt sjuka så bra ekonomi att de i regel kan pensionsspara?
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1259006 av Nissegossen
Som jag, fick restskatt ett år. Bestämde mig direkt för att då ringa försäkringskassan och bad dem, ta 300kr i månaden mer i skatt. Året efter fick jag året efter runt 5000 kr, då till jul, nu samma upplägg med pensionsmyndigheten och i år får jag 5000kr med råge tillbaka på skatten. Hur mycket det vet vi någonstans vid den 12 te senast. tror 8-12 denna månad. En granne ringde upp mig och frågade, vi brukar få pensionen samtidigt vet du när? Jag letade upp det och hon fick upplysningen efter att jag kollat upp det, men idag är ölen för god för att idas leta upp det.

Har psykiskt sjuka så bra ekonomi att de i regel kan pensionsspara?

Är 20 kr om dagen för mycket? Du märker aldrig det i plånboken

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259010 av Geta
Nissegossen, du verkar ibland inte ha en tjuga i plånboken.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259014 av Nissegossen
Ja, men jag har mycket starkare sparpremisser än många andra. Betalar min gode man hans lön 1200 kr per månad samt till banken ett lån absolut måste för saneringen av min lägenhet, samt att jag måste spara ännu mera på sikt för att kunna flytta härifrån. min ekonomi är kärvare än de flesta andras

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1259141 av Admin1
Jag tror din ekonomi är bättre än de flesta här, Nissegossen. Du får ut 12000 kr per månad efter skatt i pension, sedan 2000 kr minst per månad i fondpengar, bostadstillägg får du också och kanske också handikappersättning. Du kommer nog upp i 16000 kr per månad eller mer. Få här har så mycket som du. Konstigt att godemannen tar 1200 kr för Richard betalar bara 500 kr.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.