Greta Thunberg sommarpratar idag (P1)

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1262379 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Greta Thunberg sommarpratar idag (P1)
Cosmos brukar du tycka asperger som obehagliga, eller ungdomar stark och smart? Eller är det ämnet i sig som är obehagligt? Hon är juh en ungdo som ungdomar är! Greta Thunberg tycker jag inte är det minsta obehaglig! Men ämnet hon tar upp är allvarligt!
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 10 månader sedan #1262418 av Duppedu
Tycker hon är lite onyanserad när hon beskriver "sanningen" men gillar att hon tar plats.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263145 av Richard
Jag tycker inte illa om Greta, hon har Aspergers liksom jag själv! Hon har klimatet som sitt specialintresse, men väljer man att gå ut i hela världen, som nån slags profet, o med det göra t.ex. plastpåsar svindyra, då får man acceptera att bli förlöjligad! Jag blev själv förlöjligad i media p.g.a. min Asperger!




Smakar all klimatvänligt mat bra ombord på tåget Greta?





-No, my battery in my smartphone is soon empty! How dare you! Mine more cobalt!

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 9 månader sedan #1263147 av Geta
Det var över en miljon som lyssnade på Greta Thunbergs sommarprat.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263161 av Cosmos

Pimed skrev: Cosmos brukar du tycka asperger som obehagliga, eller ungdomar stark och smart? Eller är det ämnet i sig som är obehagligt? Hon är juh en ungdo som ungdomar är! Greta Thunberg tycker jag inte är det minsta obehaglig! Men ämnet hon tar upp är allvarligt!


Nej, jag tycker inte folk med Asperger är obehagliga. Det jag menade var att Gretas tal i FN var obehagligt. När hon vanställde sitt ansikte i grimaser och väste fram: How dare you var det en aktivist vi såg och aktivister kan hitta på lite av varje för att tydliggöra sitt budskap...
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 9 månader sedan #1263164 av Geta
Hon säger att vi ska lyssna på forskarna men forskarna är oense som med allt annat.