Polismannen har gått igenom en könskorrigering!

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1263027 av Pimed
Intressant läsning! Dumt av mej att skämta om att bli shemale. Men där fick jag!

polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/juni/po...en-kille-eller-tjej/
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1263044 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Polismannen har gått igenom en könskorrigering!
Läste inte hela artikeln första raden bara, att man varken känner sig som han eller hon och profilerar sig som hen, jag förstår det inte riktigt att vara könlös det är inte möjligt i min värld, du föds med ett kön så är det bara och då kan du inte vara hen för du har ett kön, att du sen väljer att ignorera könet och bli könlös, jag menar när du blir sugen på sex väljer du då efter humör idag vill jag ha en hon imorgon vill jag ha en man eller tillfredsställer du dig själv med ditt födelse kön.
Finns det någon hen på viska som kan förklara det för mig kortfattat ?
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1263048 av Pimed
Ingrid64Marie varför är du så fokuserad på kön istället för identitet? Alla borde ha lika rätt att va sig själva så som dom som identifierar sig antingen som kvinna eller man. Det är varje människas mänskliga rättighet. Om man känner att man inte känner sig som varken kvinna eller man rår man inte för. Man kan inte förneka känslor som är en stor del av en som människa. Man rår inte för vad man känner. Vissa känner sig som en kvinna fastän dom är födda som biologiskt med ett manligt könsorgan. Ska dom förneka sin egen sanning alltså sin identitet för vissa inte förstår? Tänk om samhället sa att du inte får vara den du är? Utan du måste följa dig för att överleva. Skulle inte det va ett helvete? Vi är olika och alla borde få samma rättigheter att få va sig själv oavsett vem man är. Så länge man inte igenom våld skadar andra psykiskt, fysiskt eller sexuellt. Det är allas mänskliga rättighet som borde gälla alla att få vara sig själv.