Vårdens kris är de äldres fel

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265722 av Jocke
Nä, tror det gäller kvotflyktingar. I relativt färsk minne gäller det adoption av vietnamesiska barn som moderaterna stoppade pga misstanke om människohandel.Kvotflyktingar och adoption går väl hand i hand med det som S försöker instifta. PS jag har inte riktigt hängt med i det senaste vad politikerna har beslutat om. Men jag känner fortfarande att det är en krissituation som hela världen är inblandade i! Att då påstå att det är S fel att det bär utför med sverige som nation.

Som sagt systemet är kaputt, för att klara oss ut ur krisen krävs det samarbete på alla plan. Att ensam då försöka bringa klarhet i de politiska scenariot, där vi måste ta det minst dåliga alternativet för att få det hela på rätt köl, alltså med sunt förnuft och emfas, det är oftast den som har den starkaste övertygelsen som vinner vilket det sunda förnuftet ofta förlorar på!!!!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 9 månader sedan #1265725 av Skellington
Det är inte ni här på viska.se, men det är alla äldres fel att ha accepterat den här typen av värld. Jorden är vacker, kom igen vi tar hand om henne!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265734 av Geta
Nu får ungdomarna visa vad de går för. :grandpa
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 9 månader sedan #1265749 av Cosmos
:tummenupp
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265750 av Jocke
Ja, såna som jag förtjänar att gå i ålderspension, pga arbete 24/7 i veckan! Det tar hårt på kroppen och själen, men ännu tycker jag inte det är tid att lämna allt detta till ungdomarna så att dem får inse att det är väldigt mycket som måste göras! Maktmissbruket måste upphöra någonstans, men jorden befinner sig i ett omvandlings fas, så att den snart är obeboelig!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 9 månader sedan #1265751 av Geta
Att vårdens kris beror på de äldre, måste betyda att vi lever för länge och det är inte positivt.