Anders Hansen: ”Senaste tio åren har vi förändrat hela vårt beteende”

Mer
3 år 9 månader sedan #1266065 av Nissegossen
Tre-fyra timmars mobilanvändande – varje dag. Den digitala världen har hackat sig djupt in i nutidsmänniskan.
– Vi befinner oss i en ganska konstig tid. Vi är inte hur anpassningsbara som helst, säger psykiatrikern Anders Hansen, författare till succéböckerna Hjärnstark och Skärmhjärnan.
www.expressen.se/sport/foreningsliv/bran...-hela-vart-beteende/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1266068 av Geta
Alla vill syssla med IT. Ingen vill odla jorden i Sydafrika.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1266074 av Nissegossen
Att de slutat odla det tror jag inte alls på har de inte mat när de är hungriga så för att få mat måste de odla. En kvinna med man och barn där mannen inte drar hem maten kickar kvinnan ut mannen och odlar mat åt sig själv och barnen. '

En flicka som får gå i Skola inser att studier lönar sig och så långt hennes ambition sträcker sig desto högre utbildning kan hon få. Och ett mikrolån är inte förspillda pengar de gör att med de medel som hon uttryckt att pengarna skall gå till, ser till att exempelvis kan köpa en tramp symaskin och sy kläder inte bara sig själv och barnen hon kan sy även till andra och pengarna till lånet betalar hon tillbaka, det är en väg ut ur fattigdom.

Sedan några år tillbaka så har hundra dollars datorn kommit till barn i skolan de kan generera den ström till datorn själva. Någon Baltstat sade skicka inte hit kläder skicka symaskiner så syr de sina egna kläder, samt att de kan tjäna pengar med den som hjälp. Helt rätt.

Jag gav en Romsk pojke en liten stationär dator mus skärm och tangentbord. Jag lade in Engelska på datorn i akt och mening att han får lära sig Engelska för att förstå Engelska. Han och hans mamma var Rumäner tror jag, Nu är det Bulgarer, men förra sommaren satt hans mamma och en annan kvinna som satt där hon satt vid min ICA nära här, hon sade brabra om den. Jag ville gå ned till Hållplatsen med den Kina mat som jag strax innan jag köpt. Mamman såg kassen och hon menade att hon skulle ha den. Jag diskuterade inte med henne,eftersom han året innan fått en dator som jag har för mig att jag lagt In Linux och då Engelska eller om det nu var Rumänska på den. Om det var Engelska jag lade in var det för att han skulle lära sig Engelska, det året efter när jag mötte dem där och en annan som hon sade om ICA nära här, bra,bra hon menade en bra affär att tigga vid. Numera ser man inga rumäner alls, tror de delat upp landet och att stan har tagits över av Bulgarer.

Mamman till pojken sade skola i Köpenhamn pojken svarade på Engelska att han skulle börja där till hösten, Han vet ju att det är en chans till ett bättre liv än sitta utanför en affär och tigga. Vad min dator han fick vet jag inte alls om det var tack vare den. Datorn en liten stationär fick han med mus, skärm sladdar och tangentbord samt en DVD med operativsystemet Linux. Ett litet bidrag som kom till nytta förmodligen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.