Timanställd? Har du koll på dina försäkringar?

Mer
3 år 7 månader sedan #1275841 av Geta
Jag var med i Kommunal, när jag fick pengar från AFA eller vad det hette. Fick cirka 1500 kr per månad förutom sjukersättning.
Mer
3 år 7 månader sedan #1275849 av Nissegossen

wasp skrev: Försvinner inte ersättningen från Afa när du blir ålderspensionär????



Den försäkring som gällde före pensionen finns inget efter pensionen, men tidigare fanns det något som kallades STP vilket var försäkringen efter pensionen det har gjort att jag får lika mycket ut, vad jag tror efter pensionen som innan. Nu är jag ute på svag is här, då jag blev ålderspensionerad det är ju 5 år tillbaka så jag är långtifrån uppdaterad

Allt går numera genom Försäkringsbolaget Folksam, varifrån jag fick hemförsäkring genom Folksam i och med att jag är med i mitt fackförbund LIVS vilket jag är med i och och lägger en slant som medlem. Orkar icke gå igenom det igen.

Sök själv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1275852 av Zoidar
Jag har kontaktat AFA nu. De ska påbörja ett ärende, så får vi se vad det leder till.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan #1275862 av memphis
De har nog hög belastning just nu, p g a corona krisen. Många som blivit arbetslösa ju.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1275933 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276200 av Admin1
AFA Försäkring har i uppdrag att administrera den kollektivavtalade arbetsskadeförsäkring som bestäms i kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter, och som kompletterar den lagstadgade arbetsskadeförsäkring som går att få från Försäkringskassan.

Cirka 4,7 miljoner människor i Sverige omfattas av minst en AFA-försäkring.

sv.wikipedia.org/wiki/AFA_F%C3%B6rs%C3%A4kring