Humörsvängningar eller borderline? Så vet du

Mer
3 år 7 månader sedan #1276466 av Geta
Han bara klagar på att han inte är privilegierad. Han tror att andra fått allt gratis utan ansträngning.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276470 av memphis
Jag tror att Pimed inte inser att det är hans diagnoser som gör det kämpigt för honom, i stället för klass. Även om jag inte förnekar att klass har betydelse. För det har det. Man ärver mer än man vill av sina föräldrar.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276478 av Cosmos
Senast jag var på psykakuten, kanske 20 år sedan, var där i huvudsak borderlinebrudar. Vilket liv de förde! Själv drog jag mig undan till en vrå längst in, Naturligtvis var det kö in till läkaren under tiden fick man ett snack med en vårdpersonal i en liten kur. Sedan väntan. Borderlinebrudarna drog på sig vakterna när de började kasta stolar och sådant.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276482 av memphis
Det är maxjohan också som varnar för borderline brudar. Han har väl träffat en antar jag.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276483 av Geta
Man blandar väl inte gärna borderlinepatienter med schizofrena på en psykosavdelning.

Nissegossen har varit sambo med en borderlinebrud i 13 år. Han säger aldrig mer.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276490 av Cosmos
Här i stan fick borderline-avdelningen stängas eftersom det inte längre var patientsäkert. Så nu skvätter man omkring dessa patienter till både psykos- och affektivavdelning.