Mensvärken som är en sjukdom – tecken på att du är drabbad

Mer
3 år 7 månader sedan #1277874 av Nissegossen
En av tio kvinnor lider av endometrios – en sjukdom som ofta ger så svåra smärtor att vardagen försämras.

Ändå är kunskapen om sjukdomen låg, visar en aktuell undersökning.

Hur vet jag om jag är drabbad, och vilken lindring finns?
www.expressen.se/halsoliv/brand-studios/...a-att-du-ar-drabbad/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1277880 av Geta
När jag jobbade på gynekologisk klinik 1980, var det första gången som jag hörde talas om den sjukdomen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277884 av Vittrad
Jag hade fruktansvärd mensvärk när jag var yngre. När det var som värst så
kunde jag spy av ren smärta men som tur är har det gått över på äldre dagar. Det måste vara ett helvete att ha endometrios.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277887 av Nissegossen
Ja, en av 10 kvinnor, vi är fler kvinnor än så, te x krokus vet jag har svår mens inte bara för hennes skull, då vi har fler kvinnor än så på viska. Det jag gör är för henne bland annat då det finns tips om behandling för det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1278319 av krokus
Tack för länken, Nisse!

Det har gjorts undersökning på mig av gyn, men endometrios har inte upptäckts.

Speciellt i tonåren spydde jag av smärta. Gå i skolan under de första dagarna av mensen... Nä ingen idé.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278326 av Maxjohan1983
Dnegs fru har denna. Berättade han nyligen under en Livestream. Kanske låter som jag ljuger men så är inte fallet.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln