Den sjuka psykvården (GP)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 7 månader sedan #1278598 av Geta
Svårt att sluta med antidepressiva skriver Björn i insändare i Göteborgsposten.
Har startat en grupp med 900 medlemmar.

www.gp.se/fria-ord/den-sjuka-psykv%C3%A5rden-1.33602762
Mer
3 år 7 månader sedan #1278617 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Den sjuka psykvården (GP)
Sedan 90-talet har jag haft anti-depressiva, olika namn, olika bolag. Jag har slutat med dem vid ett flertal tillfällen men varje gång har jag kraschat och varit tvungen att börja igen, nu med ett nytt preparat. Så jag är ett vandrande lexikon när det handlar om antidepp. Sämst var Cipramil (Citalopram) och bäst det jag har nu: Seroxat/Paroxetin.

Jag vet inte hur lång tid det ska ta att trappa ner antidepp men gissningsvis ett år.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278802 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Den sjuka psykvården (GP)
Antidepressiva har använts mot negativa symptom, men de minskar dödligheten i schizofreni med 40 %. 34 % med psykossjukdom har antidepressiva.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278817 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Den sjuka psykvården (GP)
Antipsykotika och antidepressiva är väl lite av att gasa och bromsa samtidigt.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 7 månader sedan #1278818 av Geta
Svar från Geta i ämnet Den sjuka psykvården (GP)
Antidepressiva hjälper inte mot negativa symtom.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1278824 av Nissegossen
Har haft antidepp eftersom jag ville pröva om det hjälpte, svaret var nej, jag slutade ta dem behövde det inte.

Kom i håg alla nya, begär inläggning med låst avd dörr då självmordsimpulsen blir stor när man sätter in antidepressiva medel till en början man tar dem, den tiden kan vara katastrofal vid insättandet ett bra och bättre mående vad jag fattat kommer efter den akuta situationen, det fattades i Admins mening

Har själv upplevt att en tog antidepp, hon gick ut från avd och ställde sig på järnvägsspåret utan för grindarna på lillhagenssjukhus och tog tåget

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.