För att skapa förståelse för andras sexualititet vill jag lägga in denna

Mer
3 år 6 månader sedan #1285137 av Nissegossen
Ja, den handlar om transpersoner det är inte upp till oss att döma den makten finns hos Gud och Jesus och helig Andes makt själv.
Debatten kring huruvida transkvinnor är kvinnor är inte ny, men har åter aktualiserats av bland annat JK Rowling. Hon tillsammans med en liten men högljudd grupp, som säger sig tillhöra den radikala falangen feminister, driver tesen att inkluderingen av transkvinnnor i begreppet ”kvinna” riskerar att radera kön helt.
www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/...vinnor-under-bussen/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1285140 av memphis
Jag har inget problem alls med transpersoner, tycker att man ska kalla någon vad den vill bli kallad. Det är inte svårt. Men jag har sagt det förut här på Viska, att jag är tveksam till om könskorrigerande operationer ska utföras inom vår sjukförsäkring, för det är ju ingen sjukdom, om jag förstått det rätt.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1285191 av Nissegossen
Att det var en sjukdom förr kunde man bli inspärrad om man hade sex med samma kön. Hajby affären visar det olagligt V Berra kunde fått sitta i fängelse och kungen kanske kunnat bli avsatt av Svensk domstol

Skå Gustav var en helt annan han skapade kollo av alla ungar som fick bo på kollo älskade honom

Hade skrivit V-Gustav men det är inte sant jag kom själv på det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1285207 av Stoneage
Personligen försöker jag fokusera på människan.

Vad människan har för kön är generellt sett bara intressant för mig om jag skall fortplanta mig,
vilket jag är totalt ointresserad av.

Vad andra har för sexuell läggning, hur och med vem dom har sex tillhör enligt mig deras privatliv.
Mer
3 år 6 månader sedan #1285209 av Geta
Jag tror att det är en fluga som härjar nu. Att könskorrigera 15-åringar tycker jag är galet. De har ofta andra psykiatriska diagnoser samtidigt.
Mer
3 år 6 månader sedan #1285212 av Cosmos
Har inte heller några problem med transsexuella oavsett kön. Jag har ibland själv känt mig främmande i en kvinnas kropp men det har inte kommit längre än så.

Problemet med feministerna är att de inte "förstår" att det i grunden finns två kön som är olika både fysiskt och mentalt. Ja, fysiskt går det ju inte att förneka men psykologiskt, mentalt skulle det inte finnas.

Hur reagerar transpersoner på feministernas käpphäst, att det inte finns några kön? Är man trans så önskar man helt förtvivlat att bli man/kvinna. Finns det inga kön i samhällets så varför ens tänka på en förändring? Det hela blir någon underlig typ av diskriminering. Det förekommer redan eftersom det tydligen anses mer problematiskt att vara transkvinna än transman.